3159
Sök

Fixa el sälja?? vad hade ni gjort??

STREETRACER
892 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Tja.  om kamkedjan på min bmw e kass  e det värt att laga den elr ska man sälja den som den är??

Den har gått ca 36000mil och är juh inte precis felfri i karossen

men jag e jävligt kär i bilen.. 

det billigaste jag hittat runt där jag bor är en kostnad på ca 7-10tusen med material och sådär...

nästan lika mkt som jag köpte den för..

hmm.. e så jävla tankspridd..

vad hade ni gjort??

Bmc Crew

3 137 Inlägg
3 december 2007
Delarna kostar väl inte mer än runt 2500-3500kr? Kan du inte ta hjälp av någon kompis och göra det själv? Bilen ser fin ut, jag hade nog fixat till den om du planerar att behålla den.

315 Inlägg
3 december 2007
man öker inte värdet på en såpas gamal bil men du förlorar heller inget om du tänker behåla den så länge den går. Ska du käna pengar på den sälj den nu eller om du ska ha kvar den som bruksbill tills bilen dör så tycker jag att du ska bytta den. det e ju trotts allt en bmw vi snackar om.

Den som haver BMW kär
Se så slöa Mercedes är
Vart jag än i värden vänder
står dom där med sina fula ränder
Mercedes hit Mercedes dit
de e allt en jävla skit

Allt eller inget!!!

STREETRACER
892 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Mm  lite sådär tänker jag me´..

samtidigt funderar jag juh på om man säljer den nu  och lägger dessa 10lakan +det man får för bilen  så kanske jag kan köpa en i bättre skick från början och sen bygga på den ist..??  men vill juh samtidigt ha kvar den... 

Mm..  precis det är en BMW smile) vill juh inte döda en i onödan.. hehe

Nae  kamkedje  byte  e lite för avancerat för mig...  och polarna  tycker det tar för lång tid typ..  alla har ju vinter projekt me...

Jaa.. hmm..  e fortfarande förvirrad asså...

själva kedjan kostar typ 2-3000kr  sen e det juh lite annat.... byter juh isf även de där grejorna kedjan rullar på som jag inte kommer på namnet på just nu..  och dem kostar 2200kr st...  aoouch... sen eftersom jag inte kan byta det själv...och polarna upptagna..  verkstad tar ca 6-7000kr för ett sånt byte...

det kutar iväg rätt bra asså...

och det är enligt mig för mkt för denna bilen juh..

sen vill jag juh inte köra så pass mkt med den så att kedjan går av..  då e den juh död typ..

tusan vad förvirrad jag e´..

för jag vill juh ändåså  behålla den eftersom den e så jäkla fin att köra.. 
och går bra som fanken.. för att ha gått så långt iaf.. allt förutom just kedjan är i gott skick...
inredningen är nästan som ny...  hade behövt typ  6-7månader i garaget så hade den varit som ny...   men sen.. det är juh "bara" familje bilen...
äääh... 

lättare att bestämma sig om man vill ha pest elr kolera juh...

Men tack för era tips och tankar iaf...

Bmc Crew

Sök