4078
Sök

Internet sidor med 16:9?

svetsare
329 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
hej fick nyss hem min widscreen skärm och märkte att alla sidor på internet var i 4:6
finns de någon inställning för detta? (firefox)

Celica 2.0 Gti -90

3 138 Inlägg
3 december 2007
Förstår inte riktigt frågan, har du justerat upplösningen till en 16:9 upplösning? De flesta internetsidor (som inte anpassar sig aut efter upplösning) är inte jättebreda. Detta för att de som sitter med lägre upplösning inte ska behöva scrolla i sidled.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
3 december 2007
har också stött på detta på collex styling dom har 16...så jag kan aldrig beställa nått på min data där ifrån hmm

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

svetsare
329 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
okej.. synd att man inte kan välja då.

Celica 2.0 Gti -90

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 december 2007
E ju bara gött, har 16:10 skärm, kör två stycken Firefox läsare, en på högra delen o en på vänstra, behöver man itne scrolla i sidled ju smile

svetsare
329 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
ja så kanske man ska göra:P tack för tippset

Celica 2.0 Gti -90

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 december 2007
Har en 30-tums 16:10 skärm (ja en riktig datorskärm ingen jefla TV cool ) och jag kör IE7 på lite mer än en fjärdedel av utrymmet och sen använer jag resten som dynamiskt utrymme dvs jag använder det till vad jag sysslar med för stunden.

Jäkligt nice att lira spel och glo på film och kunna göra tre till saker samtidigt big_smile

Kör man firefox så kan väl det bredda iaf forum till hela skärmens bredd ??

Att köra vanliga sidor i helskärm är inget val för mig längre, får bara en liten remsa i mitten av skärmen och sen två *stora* vita fält på sidorna, snacka om slöseri med skärmyta tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 december 2007
Jag förstår inte problemet. Har din scroll slutat funka bara för du kör 16:10?

Whine whine!

9 108 Inlägg
4 december 2007
Lady_Milla skrev:
har också stött på detta på collex styling dom har 16...så jag kan aldrig beställa nått på min data där ifrån hmm

Du kan ju alltid flytta fönstret till vänster (utanför skärmen) och dra ut fönstret åt höger. Eller ändra upplösning till något normalt (1280x1024). Sedan finns även en uppfinning som kallas telefon som man kan använda när man vill beställa något. Hans nummer står under "kundtjänst" tongue

Toker
491 Inlägg
4 december 2007
stellan_dahl skrev:
hej fick nyss hem min widscreen skärm och märkte att alla sidor på internet var i 4:6
finns de någon inställning för detta? (firefox)

Men du har väl ställt in rätt upplösning ?

1366x768 har jag på min.

Då funkar allt bra..

Toker Jr 081102

326 Inlägg
4 december 2007
Det är nog så att webmaster på många sidor har gjort sidan så den ska visas korrekt med mindre skärmar, om man fläskar på med stora skärmar och kör fullskärm slutar sidan vid mindre än halva skärmen och resten blir bara vitt.

Dagstidningarna Aftonbladet och Expressen t.ex är uppbyggda så, här på Gorg centreras sidan så det blir vitt till vänster och höger, Sweclockers funkar med helskärm.
Jag tror att det blir bättre när fetskärmar blir mer vanlig och webmakarna ändrar sina sidor.

Jag kör själv med 30" Hp Lp3065 i upplösning 2560 X 1600, använder knappt halva skärmen för surfning och resten är "fritt" utrymme för andra program, så som TBOC_Razor gör. Det är ingen mening att köra fullskärm när så få sidor är gjorda för att visas rätt. smile
Senast redigerat av ILarsaI (4 december 2007)

6 170 Inlägg
4 december 2007
Riktigt OT men WEEE iaf tre pers som är galna nog att köpa dyra 30-tums skärmar te datorn tongue

Kör btw också med en HP LP3065 smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

326 Inlägg
4 december 2007
TBOC_Razor skrev:
Riktigt OT men WEEE iaf tre pers som är galna nog att köpa dyra 30-tums skärmar te datorn tongue

hehe ja för bara 6-7år sedan var 19" CRT gigantist och nästan exotisk, tiderna förändras snabbt.
Det är fint med fetskärm, speciellt när de är så bra som idag. tongue

6 170 Inlägg
4 december 2007
ILarsaI skrev:
TBOC_Razor skrev:

hehe ja för bara 6-7år sedan var 19" CRT gigantist och nästan exotisk, tiderna förändras snabbt.

Senaste skärmen jag hadde innan min nya fina bjässe var på hela 15"..........

Körv
3 535 Inlägg
4 december 2007
TBOC_Razor skrev:
ILarsaI skrev:
TBOC_Razor skrev:

Senaste skärmen jag hadde innan min nya fina bjässe var på hela 15"..........

Been there, done that wink

Truckdriving Man

Sök