Lägga upp ställ med 240 automat?

Tom Darth Vader
4 december 2007 · 1 644 Inlägg

Hej, är i jakt efer en 240 nu. Jag vill ha en bakhjulsdriven bil att hnga och slänga med, men har även lite sug efter automat. Jag ser att det finns många 240 automatare till salu, men då undrar jag om man med lite teknik kan lägg upp små stll med dom? På blöt asfalt och kanske grus.

Tacksam för svar

Mvh Tom

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
John87 Stolt Volvoägare
4 december 2007 · 4 913 Inlägg

Gasa och svänga?

Alternativt använda bromsen samtidigt för att bromsa upp framhjulen.
Finns massa trådar om detta innan så du borde hitta det du söker efter där smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
twin_cam Smålänning
4 december 2007 · 7 877 Inlägg

Jo, dom är ju inte pigga, så förvänta dig inga stordåd på asfalt, men automat går fint på halka tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Känner en som lyckades fint med det, ibland lite väl vågade taktiker för att få upp kastet dock, Men på grus,blött & halt så ska du nog klara det med.

Men som twin_cam sa, Förvänta dig inga stordåd, Te.x massiv rökutväckling m,m big_smile

Kan du andas kan du dö.
Erixzon
4 december 2007 · 51 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Känner en som lyckades fint med det, ibland lite väl vågade taktiker för att få upp kastet dock, Men på grus,blött & halt så ska du nog klara det med.

Men som twin_cam sa, Förvänta dig inga stordåd, Te.x massiv rökutväckling m,m big_smile

Det gick skit fint å sladda med min 940 Automat på TORR asfalt..big_smile GL.... lägger i 2:ans läge bara å svänger å drar en kickdown..big_smile
Krängde av mitt fram däck från fälgen då dock..big_smile

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 december 2007 · 4 737 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Känner en som lyckades fint med det, ibland lite väl vågade taktiker för att få upp kastet dock, Men på grus,blött & halt så ska du nog klara det med.

Men som twin_cam sa, Förvänta dig inga stordåd, Te.x massiv rökutväckling m,m big_smile

*känner hur mina Tokyo Drift drömmar går i kras* tongue Tack för den Twin_cam wink

Haha, nej men iaf. Det ska kunna gå fint. Nu har ju inte jag automat, men min släpper fint på blöt asfalt.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Mortalis VW-nörd?
4 december 2007 · 4 332 Inlägg

bara o köra scandinavian flick, fungerar på alla bilar nästan, utom Volvos R modeller...hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Rovers · 455 svar · Igår 18:37 · Projekt
Evenemang