2927
Sök

Alla 2007 års Begagnattester test

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Motor har under 2007 testat elva begadnad bilmodeller. utan tvekan sticker prstigebilen BMW 520i ut fronten, mendet gör ocksåsäkra Toyota Avensis, billiga Renault Clio och roliga Peugeot 206.
Audi A4 1,8T Avant -2001
Komfort och prestanda ställs mot bränsletörst och trött fjädring.
Dessutom är det något tjall med motorelektroniken. Den fem år gamla Audi A4:an är både snygg och sliten.
BMW 318i Touring - 2001
Den begagnade BMW:n är kittlande kul att köra. Bekväm att sitta i. Med större kombiutrymme hade betyget blivit ännu högre.
BMW 520i Sedan - 2003
Extra breda sulor gör glidarmilen stundtals spåriga. I övrigt bjuder BMW 520 på exekutivkänsla hela vägen
Ford focus 2001
Tyvär, hittade inte artilel.
Ford Mondeo 2,0 Sedan - 2001
Mondeon är lite slagig i bakvagnen, och emellanåt spårig på motorvägen. Men sedanen har fördelar som väcker liv i klyschan "mycket bil för pengarna".
Mazda 6 Sedan 2,0 - 2003
Kupéutrymmet och förvaringslösningarna i Mazda 6 piggar upp. Tänk om fabrikanten lagt ner lika mycket möda på ljudisoleringen. Testbilen behöver dessutom en stund hos framvagnsdoktorn.
Mazda 626 2,0 -2000
Mazda 626:an har inte den bästa väghållningen, men den andas en aning av cruisingkomfort light. På ett farbroderligt sätt. Trygg, säker och vardaglig.
Mercedes A 140, 2000
Mercedes A 140 bär rykten om många småfel. Trots stenhård fjädring och hundhår klarar sig testbilen bättre. Kan till och med tänka mig en långtur.
Opel Astra 1,6 Kombi Edition 2000
Rosthögen Opel Astra har blivit en riktigt bra bil. Det gäller den osexiga men praktiska kombin från 2000 också
Peugeot 206 1,4 X-line -2003
Peugeot 206 är en av de allra populäraste småbilarna på begagnatsidan. Småsportig och kul att köra, men se upp för slitna framvagnar.
Peugeot 307 XS 2001
Behaglig snarare än kul. Enkelhet och rymd inuti och ett hyfsat sportigt yttre. Populära Peugeot 307 håller ställningarna som begagnad efter fyra år och över 7 000 mil.
Renault Clio 1,4 16V - 2001
Om jag skulle skaffa en billig tvåpersonersbil är Renault Clio en stark kandidat. Trång, pigg och skapligt säker. Men standarden kan variera kraftigt från bil till bil.
Renault Mégane 1,6 16V kombi, 2000
En Renault Mégane kombi är ingenting för effektsökare. Men den är en gedigen begagnatkärra med skapligt utrymme och ett relativt felfritt ägande.
Saab 9-3 1,8t Sportsedan 2003
Den begagnade Sportsedanen är en fröjd att titta på och en njutning att köra. När du sedan försäkrat dig om att spindellederna är fräscha är Saab 9-3 inget dumt val.
Saab 9-5 SE Kombi 2,0T -2000
Slitna bromsar och stötdämpare sänker omdömet på 9-5:an medan komfort- och prestandavisaren pekar åt motsatt håll. Även efter snart 12 000 mil.
Skoda Fabia 1,4 Classic -2000
Inget krångel, bara bil.
Det här är helt enkelt den oglamorösa berättelsen om en Skoda Fabia Classic född 2000 - ett fortskaffningsmedel.
Skoda Octavia 1,8T Kombi - 2002
Kul med prestanda till ett överkomligt pris. Att Octavian lastar som en åsna och ibland gnäller som en groda i framvagnen visste vi redan.
Reparera och kör.
Toyota Avensis 1,8 Touring, 2000
Avensisägarna är mest nöjda med driftsäkerhet och bränsleförbrukning. Långmilarens baksätes- och lastutrymme drar upp betyget, medan slitage och missljud i framvagnen får motsatt effekt.
Toyota Corolla Touring 2001
Det finns många väldigt nöjda Corollaägare. Men GP:s testbil, en kombi -01:a, har irriterande vibrationer i ratten. Varför däcken är ojämnt slitna är något för bildoktorn att kika på.
Toyota Yaris 1,3 - 2002
Toyota Yaris är en perfekt stadsbil. Lättparkerad, rymlig i framsätet, finurlig att lasta och ganska pigg. Men ska du åka längre sträckor - komplettera med hörselskydd.
Volkswagen Golf 1,6 1999
Bilen som skapade en egen klass är också ett eftertraktat begagnatköp. Vi har testat Volkswagen Golf 1,6 1999. En fem år gammal bil med 9000 mil kan vara som ny.
Volkswagen Passat 1,8T Variant 2001
Det småknirrar från framvagnen när Varianten lämnar parkeringsplatsen, men väl ute på motorvägen rullar långmilaren fram som lugnet själv. Med turbokraft under huven och gott om plats i kupén.
Volkswagen Polo 1,4 -2002
2002 blev VW Polo storleken större. Det märks i kupé och bagage. Hade testbilen dessutom haft antispinn hade den nästan bara fått beröm.
Volvo S40 2,0T - 2001
Trångt i baksätet och bagaget, men det är bakom ratten man vill vara i Volvos sportiga S40 2,0T. Körglädje för en rymligare plånbok. Även som begagnad.
Volvo S60 2,4 2002
Den fyra år gamla S60:n är stor, trygg och skön att köra. Nästintill felfri. Det är bara modellens bagage- och baksätesutrymme som ger små men tydliga bockar i kanten.
Volvo V70, 2001
Svenska folkhemsbilen Volvo V70 står på mångas önskelista och som begagnad är den ett hett byte. Vi har testat en fyra år gammal V70 och hittade en bil - nästan som ny.
För mer upplysning av olika bilmodeler : (www.gp.se/motor)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 december 2007
"prestigebilen BMW 520i"
Det är väl inte direkt någon skrytbil från BMW? Är ju en av de "lägre" i 5-serien.
Det skulle väl vara 540 eller 550 isåfall roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
"prestigebilen BMW 520i"
Det är väl inte direkt någon skrytbil från BMW? Är ju en av de "lägre" i 5-serien.

540 räknas som lyx-prestigebil, inte många vanligt folk som har råd med det.
550 ?? du menar 750 som super lyx prestigebil.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 december 2007
alain skrev:
John87 skrev:
"prestigebilen BMW 520i"

540 räknas som lyx-prestigebil, inte många vanligt folk som har råd med det.
550 ?? du menar 750 som super lyx prestigebil.

Det jag anmärkte på var att BMW 520 räknades som en prestigebil, när det inte ens nästan är en prestigebil hos BMW.

Och nej, jag menade 550.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 600 Inlägg
5 december 2007
gött me test tack smile synd att det inte fans test info på ford focus tongue

gör som jag kör gubba racer=)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
klimpan skrev:

Jag lova dig, det är inte mitt fel. roll

2 600 Inlägg
5 december 2007
hehe  nä det är ditt problem smile men bra att du hittade lite tester smile  men jag tro att focusen inte va för bra för att vara med i testen tongue

Bilplåtslagare
324 Inlägg
5 december 2007
klimpan skrev:

Behövs inte, Focus har vunnit i sin klass ända sen den kom 99. Småproblem som kommer med slitage är vanligt. dock är den suverän över lag. Både prismässigt och kvalitetsmässigt. Visste du tex att 1,6 liters motorn är från Yamaha? Mvh//Erik

VW-nörd?
4 332 Inlägg
Bilplåtslagare
324 Inlägg
5 december 2007
Mortalis skrev:
Här är hela artikeln för Forden http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=245702

Fina recensioner!

Körv
3 535 Inlägg
5 december 2007
FordEsci skrev:
klimpan skrev:

Behövs inte, Focus har vunnit i sin klass ända sen den kom 99. Småproblem som kommer med slitage är vanligt. dock är den suverän över lag. Både prismässigt och kvalitetsmässigt. Visste du tex att 1,6 liters motorn är från Yamaha? Mvh//Erik

What!? Coolt smile

Truckdriving Man

2 600 Inlägg
5 december 2007
mm ford focus ha ju fått en del snälla betyg må jag säga smile tack Mortalis  för länke det va en bra sida de (;. sitter det en yamaha motor i den ? stämer de?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2007
Lugna puckar, de där med servon i artikeln är förresten inte mkt att bry sig om, de skall låta rätt mkt på de där modellerna. S40/V40 bygger ju på samma platta och de låter också mkt vid fullt rattutslag, man ska egentligen undvika att ge fullt utslag på ngn bil, skribenten erkände att han inte hade en aning om ifall de var ett fel eller om de skulle vara så på bilen tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2007
klimpan skrev:
mm ford focus ha ju fått en del snälla betyg må jag säga smile tack Mortalis  för länke det va en bra sida de (;. sitter det en yamaha motor i den ? stämer de?

Det är INTE en renodlad Yamahamotor för den som undrar. Däremot har Ford samarbetat ihop med Yamaha för att framställa motorn, "med hjälp från Yamaha", inte av yamaha. Så har vi det klarlagt smile
Den har fortfarande Ford som ägare. Motorn för Focus 1.6 heter Zetec-SE och Mazdas motsvarande kallas MZI (men de är egentligen samma motor).
Bara för att klargöra smile
Senast redigerat av Mortalis (5 december 2007)

2 600 Inlägg
5 december 2007
aa ok då ha i alla fall jag fått en klare syn på det=)

Sök