montering av viggen vinge på 93 aero?

livin saab 93 aero -01
11 mars 2005 · 5 Inlägg

är det nån som vet om det är mycket jobb för att byta till viggen vinge på en saab 93 aero? är det samma fästen som orginal? va gör man av antennen? kan man kanske dra den upp till hajfenan? för har läst att det är redan draget med sladdar till hajfenan för montering av mobilantenn.

tack på förhand!

chrizz Administratör
11 mars 2005 · 11 783 Inlägg

Hej. Det är inte samma fästen för viggen och aero, elantennen får du plugga igen vad jag förstått och dra på annat sätt. T.ex. en dold kabel nånstans eller så. Om det är fördraget för hajfena vet jag ingenting om tyvärr.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mesk Saab/Aero
11 mars 2005 · 5 Inlägg

vet någon om nån har en lr vet vart det finns att få tag i en viggen vinge?

Founder
17 mars 2005 · 1 414 Inlägg

Det är bara att borra nya hål för viggen vingen, i övrigt är det ingen skilland förutom att viggen vingen har fästen vid sidan av luckan. Att få tag i en viggen vinge idag är inte världens lättaste, ska man köpa en ny så kostar den 18'250:-

Att tänka på när du borrar hål är att ta ett ganska stort borr jämfört med vad hålen är, själv har jag 7,5 mm och det funkar bra smile måla hålen med hammarlack och sätt zink brickor både på ovansidan och undersidan för att slippa rosten. dina hål som finns som standard för aero-vingen kommer att täckas för av viggen vingen, dom bör du oxå måla med hammarlack för det är stor risk att du repar hålen när du tar loss vingen...

Mvh Tim

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Glenn.m Säljare
19 mars 2005 · 3 Inlägg

www.speedparts.se Där kan du köpa vingen till kanon pris eller 4000:- hämtas på elmia

Du behöver borra nya hål i bagageluckan och plugga antennen. Sedan kan du köra en glas antenn i framrutan för bästa motagning

Säljare på kronobergsbil växjö fixar fina saabar och oplar
Founder
19 mars 2005 · 1 414 Inlägg

Vart säljer dom den på speedparts? den finns inte med bland deras produkter i alla fall...?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang