6636
Sök

Digital Designs 1512 vs. Jbl power series 1600watt

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Nån som vet  har 2 jbl basar som drivs av ett sinuslive steg  tänkte sälja basarna å köpa dd basarna tongue men vet inte ifall de är nån ide vilka spela finast/bäst/högst/trycker på mest. kah ni fattar vilken av dom 2 skulle ni tagit?  ska vara 2x  12"

//stoffee

"There can only be one"
205 Inlägg
29 november 2007
Vilken bas som trycker på bäst beror på hur din installation ser ut, dock måste jag säga att 1512 är en fruktansvärt prisvärd serie som jag rekomenderar varmt som instegs modell i DD världen smile .
Senast redigerat av Naughty Tee (29 november 2007)

2 911 Inlägg
29 november 2007
P1600 låter trötta i jämförelse med DD15-serie, så det beror på vad du är ute efter som tidigare sagts.

3 149 Inlägg
29 november 2007
Du går ju ändå bara till instegsserien i DD. Är det inte bättre att titta på något ännu värre? Du får ju ändå hosta upp en del pengar i mellanpris.

Jämför JBLs nya GTi med några värre från DD och gör en ordentlig uppgradering.
Annars kanske du tröttnar igen om några månader och vill köpa något ännu värre.

1 058 Inlägg
29 november 2007
tror det är bättre att skaffa en dyrare dd12, än två billiga.

PoLoud =D

"There can only be one"
205 Inlägg
29 november 2007
En bas behöver bara halva lådvolymen för att spela optimalt än 2, speciellt när det gäller DD där basarna är optimerade för samma lådstorlekar oavsett modell, vill man ha mer ljudtryck och därmed mer effekt så vips byt upp dig en modellserie och behåll din låda som lirar kanon med den billigare serien.... smile
Senast redigerat av Naughty Tee (29 november 2007)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Nä men såhär är de jag har 2 st jbl basar  å dom lirar kanon i sluten låda med sinuslive a1500 steget  så nu  tänkte jag ifall jag kan få ut lite extra med 2 st sånadär dd basar eftersom dom ligger i min budget ska ha Ett lika steg till dom och dom kommer säkert spelas i sluten låda .

får jag ut de lilla extra ur dom lr ska jag behålla dom här basarna?

lådan kommer att poppa från bil till bil lådan jag har spelar gutt i audi 100 -93 kombi , volvo s60 -01 sedan . ingen specc instalation men jag vill testa nytt nått i samma prisklass som dom jag har med samma steg m.m
Senast redigerat av christofer_k (30 november 2007)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
ingen som vet ?

1 045 Inlägg
30 november 2007
jag tror nog på dd basarna av dessa, dock är itne jbl dåliga,

men har för mig dd,s basar vill ha portad låda också,
så ska du ha dd, bygg portat, men detta kan nog naughty tee svara mycket bättre på.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
jo vet  portat vill jbl basarna åxå ha men  sluten tar mindre plats å med slutet så har man mer kontroll över basarna

"There can only be one"
205 Inlägg
1 december 2007
Ja bygg portat om du funderar på DD, dock skall du välja basstorlek och antal efter den lådstorlek du vill offra i bagaget.. köp inte 2st 12" om du har 60 liter du vill ha bas i, ta en enda 12" eller 2 st 8" då. Men slutet det är som att vara tyngdlyftare i knäböj med tajta jeans eller som att lyssna på Carola när hon har munnen tejpad med gaffa wink
Senast redigerat av Naughty Tee (1 december 2007)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
no har jag plats med stoor låda jbl basarna hadde en portadlåda på 127 liter  å de funkade prima

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Är Dd basarna rappare än dom jag har de  vill jag veta annars så känns de som ingen ide att byta basar

lr om detta är nått att ha CDT Audio HD12SQ
Senast redigerat av christofer_k (5 december 2007)

"There can only be one"
205 Inlägg
6 december 2007
Törs nog säga att om du letar efter "rapp" bas så blir du inte missnöjd med DD wink

Jag har själv inte testat P1600 men jag skulle vara förvånad om Mr Bas/Decibel snackade i nattmössan när han längre upp säger att han upplever det som JBL P1600 är tröttare än DD 1512.

Sök