2891
Sök

if-volvia suger

bäst
319 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
hej har en blå v70 97a! som blev vandaleserad i augusti som repade typ hela bilen och slagt i med en knätnäve typ på taket! försökte oxå sno mina 19tummare dock fick dom inte av dom! nu fick jag brev från if som hade hand om de och där skrev dom i klar text att jag hade gjort de själv??? va varför i helvete har man försäkring för? hur ska man gå vidare? och kärringen på if är på semester!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 december 2007
Grattis..

Inte mycket att göra än att ta upp en fight med försäkringsbolaget.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

bäst
319 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
hur gör man då? ringer upp och säger att dom e dumma i huvudet?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 december 2007
kalle_fiat skrev:

I princip.
Du behöver ju inte kasta skit på dom direkt, men överklaga deras beslut kan du ju göra.
Kräv att få en omprövning och ha en bra anledning till det så kan det gå.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

bäst
319 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
dom påstår bla att lacken va repig innan ok de va den då någon idiot har tvättat den i maskin men det hade gått bort me en hederlig polering! kompisens bil hände ungefär samma sak me men 2månader efcter tog 1 vecka sen lämnade han in den! varför i helvete ska man betala 1000kr i månaden i försäkring om man inte får ut något när de händer?

945 Inlägg
7 december 2007
kalle_fiat skrev:
dom påstår bla att lacken va repig innan ok de va den då någon idiot har tvättat den i maskin men det hade gått bort me en hederlig polering! kompisens bil hände ungefär samma sak me men 2månader efcter tog 1 vecka sen lämnade han in den! varför i helvete ska man betala 1000kr i månaden i försäkring om man inte får ut något när de händer?

jag tycker att du till att börja med ringer upp If....surra med din försäkringsagent där.
Och sen så ifrågasätter du hur dom har kommit fram till sin slutsats och att du vill att hon belägger fakta för rimligheten i deras påståeende. Glöm inte att börja samtalet med att skriva upp hennes namn.
Om hon inte vill medverka till att hjälpa dig så ber du snällt men bestämt att få hennes chefs namn, eftersom hon tydligen inte vill hjälpa dig. När hon har givit dig namnet på chefen så frågar du vad personen du pratar med heter. Då kommer hon att förstå att du kommer och nämna henne/honom för chefen , sånt är aldrig populärt.
Annars så är det väl KO eller plus som gäller, eftersom du inte har en vara att reklamera så tror jag inte ARN bryr sig, men du kan ju alltid ringa dom iaf.
Lycka till!

blinka blått om du vill rejsa!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
7 december 2007
kalle_fiat skrev:

För att IF o volvia e  Kasst skit o lite till

Mvh// Okim // Jocke

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
7 december 2007
Motormännen kan du gå med i dom har jurister som du kan få hjälp av

vet dock ej om dom hjälper dig mot försäkringar
men dom hjälpte mig med en S80 mot volvo dock

Mvh// Okim // Jocke

7 548 Inlägg
Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
7 december 2007
TTTTT skrev:
kalle_fiat skrev:

jag tycker att du till att börja med ringer upp If....surra med din försäkringsagent där.
Och sen så ifrågasätter du hur dom har kommit fram till sin slutsats och att du vill att hon belägger fakta för rimligheten i deras påståeende. Glöm inte att börja samtalet med att skriva upp hennes namn.
Om hon inte vill medverka till att hjälpa dig så ber du snällt men bestämt att få hennes chefs namn, eftersom hon tydligen inte vill hjälpa dig. När hon har givit dig namnet på chefen så frågar du vad personen du pratar med heter. Då kommer hon att förstå att du kommer och nämna henne/honom för chefen , sånt är aldrig populärt.
Annars så är det väl KO eller plus som gäller, eftersom du inte har en vara att reklamera så tror jag inte ARN bryr sig, men du kan ju alltid ringa dom iaf.
Lycka till!

Precis så här ska du gå tillväga, var artig och om du vill vara spydig måste du var spydig på ett artigt sätt och ALLA dina argument måste vara väl genom tänkta. Men börjar att lyssna som sagt på deras argument och diskutera hur dom har kommit dit. Har dom inget bra svar har du vunnit halva "kriget".
Behåll lugnet!
Lycka till!
Senast redigerat av _TiNcO_ (7 december 2007)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

study
772 Inlägg
7 december 2007
kalle_fiat skrev:

måste man inte vara 18 för att ha körkort eller.

ifall så skulle jag bara överklaga

Sök