Litet projekt: Byte av framsystemets högtalare och lite kabeldragning i min bmw 320

Miklen
8 december 2007 ·

Jahaja.

Då va det dags att snygga till i el systemet som har växt å växt sen ja köpte bilen..Neon hit å dit blir en del kablar.. Men nu ska det snyggas till litegrann, samtidigt passar jag på att stoppa dit ett infinity kit där fram ska se hur det ter sig smile

Har vart  ute! några timmar nu och slitit väck allt va eftermonterade kablar heter i motorrummet och istället dragit in en 21kvadrat kabel in i kupén.. onödigt ja vet..men hade inget annat smile Denna skall gå till ett fördelningsblock som kommer försörja ett slutsteg + allt annat ljus i bilen.

Det kommer byggas en liten terminal me säkringar å brytare osv osv i handskfacket hur det blir är en överaskning.. även för mig wink

Förutom säkringar kommer där oxå sitta 12volts spänningsregulatorer som ser till att neon, fläktar osv inte får mer än 12 volt..Vet att det klarar sig men ja vet lika väl att det sliter extra på vissa av grejerna speciellt dom som är anpassade till datorer då dom inte har samma överspänningsskydd.

Säkringarna ja använder är 12volts ploppupp automatsäkringar och jag sätter dit en diod oxå så att man lättare ser om och vilken som löst ut.

Orkar inte skriva mer nu men kommer väl kanske upp lite bilder imorgon ska ladda batterierna te projekt kameran smile

Senast redigerat av Miklen (8 december 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang