Några frågor angående mina fel på besiktningen.

bape Medlme
8 december 2007 · 47 Inlägg

Hallå!
Jag besiktade bilen igår och den gick tyvärr inte igenom. Två av felen:
1. "Navkåpa, fram höger, skadad". Nu undrar jag vafan en "navkåpa" är för något? Aldrig hört talas om sånna tidigare.
2. "Miljökontroll mätning, avgasmätning inte utförd - motorstörning". Vad kan denna "motorstörning" bero på? Fick det inte så specificerat på vad det kan vara för något. Kan det vara hål i avgassystemet eller liknande?

Trozzo Oekonomisk, ja visst
8 december 2007 · 966 Inlägg

bape skrev:
Hallå!
Jag besiktade bilen igår och den gick tyvärr inte igenom. Två av felen:
1. "Navkåpa, fram höger, skadad". Nu undrar jag vafan en "navkåpa" är för något? Aldrig hört talas om sånna tidigare.
2. "Miljökontroll mätning, avgasmätning inte utförd - motorstörning". Vad kan denna "motorstörning" bero på? Fick det inte så specificerat på vad det kan vara för något. Kan det vara hål i avgassystemet eller liknande?

Nr 2 hade jag på mercan, då var det tomgången som var ojämn.

Nr 1 låter som det ska var kåpan på fälgen som är skadad, men det ska väll dom skita i

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
båge montör och hobby mekaniker
8 december 2007 · 2 672 Inlägg

nr 1: gissar på navkapsel eller liknande.. skulle väl vara om den blir obalans i den i högre hastigheter så den kan lossna eller ngt.. ja vet inte säkert, men prova åk in utan navkapslar nsta gång.. om du nu har på det.. annars vet jag inte..

nr2: motorstörning låter som om d skulle vara ojämn tomgång som trozzo skrev...

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang