2892
Sök

Skrapade till under bilen, går fint, måste kontrolleras?

576 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Körde in i en liten asfalterad grop, "hjulbasens" radie fick inte plats så den högra sidan av bilen åkte ner i gropen (ca 40-50cm). Det kändes att den höll på att åka ner eftersom hjulen svängde vänster. Sen skrapade det till under bilen, vet dock inte om något förutom fälgarna blev skrapade?

Bilen går som sagt fint. Bör man vara rädd för att någonting skall lostna på vägen? Finns det överhuvudtaget någonting som kan vara farligt att skrapa till under bilen? Och i så fall, hur märker man det?

Det är en S60 i nyskick. Bör man lämna den på verkstad?
Senast redigerat av Traz (8 december 2007)

109 Inlägg
8 december 2007
Du kan ju börja me o kolla under bilen, o se hur de ser ut...

study
772 Inlägg
8 december 2007
det kan ha varit avskärmarna som skrapade i fall volvo har sådant

576 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
moose46019 skrev:
det kan ha varit avskärmarna som skrapade i fall volvo har sådant

Vad är en avskärm? Något skydd?

study
772 Inlägg
8 december 2007
på min bil är det en plast bit stom sticker ner och ska på någe sätt styra undan luften så att det inte blir så stort motstånd för däcken. sitter framför framdäcken en plast bit som sticken er lite. jag brukar skrapa i mina när jag ska parkera mot en stock eller något så jag undviker det.

kolla min första bild där ser du att något sticker ner.
Senast redigerat av moose46019 (8 december 2007)

Thorssa
8 december 2007
Finns massor med saker som kan skrapa i utan att det är någon fara. Stänkskydd, sidotrösklar, avgassystem, hasplåtar (som ofta är av plast).

576 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
Finns massor med saker som kan skrapa i utan att det är någon fara. Stänkskydd, sidotrösklar, avgassystem, hasplåtar (som ofta är av plast).

Finns det något under en S60 som det kunde ha varit farligt att skrapa?

Thorssa
8 december 2007
Märker du inget med bilen så är det nog lugnt. Är du orolig så är det väl bara att åka till en mack med lyft och kika eller lämna in den på verkstaden.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 december 2007
har hänt mig en miljard olika gånger med flera bilar.. bilar är rätt tåliga under så länge dom inte är helt sönder rostiga.. Det allvarligaste som har hänt  när jag skrapade i är att avgasystem trycktes in lite på min gammla pegga. Men titta under ska man alltid göra om de händer.. U never know.

Bmw osv..

7 100 Inlägg
8 december 2007
hänt mej en jävla massa ggr ochså,ta en snabb titt under bilen bara

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök