5798
Sök

Hjälp med Aktiv Baslåda

3 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Hittade en gammal aktiv baslåda som jag tänkte att jag skulle koppla in i Golf 3:an. Problemet är att jag är helt ute och cyklar när det gäller elektroniken så jag skulle behöva eran hjälp.

Uttaget på lådan ser ut såhär

http://img403.imageshack.us/img403/2221/dsc00362hg8.th.jpg

Skulle någon kunna förklara hur jag kopplar in baslådan enklast ? och vilka sladdar kommer jag behöva ?

16 197 Inlägg
7 december 2007
de vettigaste e ju om du köper ett "strömkit" hos nån bilstereobutik..  minst 8mm" strömkabel skulle ja rekomendera.

sen e de ju inte så svårt..

du har ju 3 skruvar.. den vänstar e jord,mitten e remote (styra av å på slag av steget) sen till höger e de plus.

å sen e de ju lågniv på den röda å vita kontakten.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Okej då är jag med, men jag måste alltså dra en strömkabel direkt från batteriet, jag kan inte skarva från något annat ?

Och vad är high level input ? Vad rekommenderar du för säkring om jag koppar direkt från batteriet ?

blev många frågor men jag behöver många svar wink
Senast redigerat av Gustaff (7 december 2007)

16 197 Inlägg
7 december 2007
nee du måste dra en ström direkt från batteriet å sen säkra av me typ 30 amp elle nåt sånt..

high input behöver du inte bry dig om.. de e bara för amatörer..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 december 2007
high input använder du då du inte har nå lowinputs baki stereon

3 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
En polare sa att jag kunde ta strömmen från bakljusen eftersom det inte är en kraftig baslåda, stämmer detta ? behöver jag säkring isf ?

21 761 Inlägg
9 december 2007
Det stämmer inte ett smack kan jag säga, gör aldrig så. Plusmatningen till ett steg, oavsett storlek, ska gå från batteriet med tillhörande säkring. Så enkelt är det smile.
Senast redigerat av Drönirettab (9 december 2007)

Sök