Stereon Stänger av sig vid 140Km/H.

vaughn
9 december 2007 · 674 Inlägg

min bror hade exekt samma fel bara att den dog exakt vid 80km/h varje gång...
ska höra med han var de var såfort han kommer hem

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
b0nden
9 december 2007 · 42 Inlägg

Radion dör vid 145 - 150 km
När jag kör med stereon så dör den runt 140 - 142km

I min kompis pappas 08as porche, dämpas musiken när han
kommer upp i en visst hastighet... Bara för att han ska kunna höra motorn.. men jag tror inte att jag har den funktionen i min 93as audi =P.

Bil bil.... vrrrruuum bruuumm
bumpe Lastbilsmekaniker
9 december 2007 · 3 878 Inlägg

Har du nån kompis som inte är så rädd av sig kan du ju ta med honom på en av dina högfartsresor och kolla ifall det finns ström fram till stereon även i höga hastigheter.
Ström fram på gul och röd samt jord på svart så är det fel i stereon.
Ingen ström på någon av dem troligtvis röd (15) så får du dra om den kabeln...

_Nas_
9 december 2007 · 309 Inlägg

Har du provat byta stereo? Eller koppla ur ditt slutsteg om du har något?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
twin_cam Smålänning
9 december 2007 · 7 877 Inlägg

Kolla vad den ligger på för varv vid 140, och varva sedan till der när du bara står still och se om den stänger av sig då. Bara för att kolla så det inte är någon "säkerhetsfunktion" som ligger och stör.

Kan faktiskt vara så att den laddar för mycket, så att stereon överspänningsskydd slår i och stänger av den. Så kolla du laddningsregulatorn.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
bluelight turboabstinens
9 december 2007 · 442 Inlägg

twin_cam skrev:
Kolla vad den ligger på för varv vid 140, och varva sedan till der när du bara står still och se om den stänger av sig då. Bara för att kolla så det inte är någon "säkerhetsfunktion" som ligger och stör.

Kan faktiskt vara så att den laddar för mycket, så att stereon överspänningsskydd slår i och stänger av den. Så kolla du laddningsregulatorn.

Det borde han väl märkt, om man ligger på 5an i 140 så varvar väl bilen kanske 3000-4000 (grovt beroende på drivlina) och det lär han ju varit uppe i när han ska accelerera upp till 140.

Generatorn drivs väl på motorn och motorns varvtal, och inte hur fort man kör?

Bäst är nog att fixa en multimeter och mäta om strömmen bryts uppe i 140 km/h (för din och andras skull, mät inte själv big_smile).

ocertifierad klåpmekare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang