4164
Sök

Ovanliga vibrationer i hastigheter över 150-190 - Volvo 460

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Hej

Kan ju börja med att jag vet att man egentligen inte borde ligga uppe i de hastigheter som jag ibland kan vara i när hornen växer ut men jag har ett problem.

Så fort jag överskrider ca 150 km/h känner jag starka vibrationer och det låter som att det kommer någonstans från vänstra framvagnen (vid vänsterframhjul ungefär). Har kollat alla muttrarna och dom sitter som de ska. Går jag över 190 km/h slutar ljudet och vibrationerna.. Lite dålig på att förklara men är kass på forumskriva.. Någon som kanske har liknande problem eller vet vad det kan vara?

Tack...

Att köra turbo är beroendeframkallande...

alias_kladde
11 december 2007
har du öppna fälgar så blås rent dem och tvätta dem.. se om inte det hjälper jag vet att när jag var ute och körde en ny v70 med öppna fälgar uppstod rejäla vibrationer redan vid 70-90 på grund av skiten som låg i fälgarna.

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
alias_kladde skrev:
har du öppna fälgar så blås rent dem och tvätta dem.. se om inte det hjälper jag vet att när jag var ute och körde en ny v70 med öppna fälgar uppstod rejäla vibrationer redan vid 70-90 på grund av skiten som låg i fälgarna.

Tack smile
Ett tag sen jag tvättade bilen så det kan vara smile.. Tack iaf wink

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
11 december 2007
hur ofta kör man över 150km/htongue

Team Insane Racing

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Inte så jätteofta men när jag väl gör det vill jag gärna göra det så säkert som möjligt smile
Säkerheten först, eller vad brukar man säga?

4 571 Inlägg
11 december 2007
Går en 460 över 190?

Har du gjort en balansering på dem nyligen?
Det kan ju vara så att mellan de hastigheterna vobblar det pga nått gram fel vikt.

Jag hade vobbel i enbart 80-100 men inte över och inte under en gång när en balansvikt hade lossnat.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2007
fan kan man köra 170 me en volvo 460 ens tongue inget emot volvo men 460:n är en skitbil

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Den gör 205 km/h big_smile

Segt går det, men det gör det lol

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Köpte bilen ungefär en månad sen, vet faktiskt inte om tidigare ägaren hade balanserat hjulen.. Skulle inte tro det då han bara hade haft den i 3 månader och som han använde som bil fram och tillbaka från jobbet...

2 230 Inlägg
11 december 2007
blås rent å hjälper inte det som balansera den:) som dom andra sagt:)
vad äre för motor i 460 då??
fan min har ju nästan problem att komma upp i 205:P hehe

så kan det vara då det inte blev som det skulle

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Rojpen skrev:
blås rent å hjälper inte det som balansera den:) som dom andra sagt:)
vad äre för motor i 460 då??
fan min har ju nästan problem att komma upp i 205:P hehe

Det är en 2.0 se. Ingen turbo eller något godis. tongue Men jag kräver inte mer av den för sitt skick. btw vad står se för i "2.0 se" ?

huh?
10 427 Inlägg
11 december 2007
Har för mig att lite halvdåligt balanserade däck kan börja märkas av lite i såna hastigheter.

Inte nån bussning där fram som är spräckt nånstans?

309 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
steifan skrev:
Har för mig att lite halvdåligt balanserade däck kan börja märkas av lite i såna hastigheter.

Inte nån bussning där fram som är spräckt nånstans?

Jag vet inte ens hur man kollar bussning tongue. Ska köra in den på en polares verkstad och kolla det samtidigt som avgassystemet från katten bakåt ska höjas lite, skrapar i marken vid farthinder sad
Fråga mig inte, men jag lyckades med det..hmmwink

Sök