Tips på olika bilstereo paket

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
13 december 2007 · 2 353 Inlägg

Nisse-h skrev:
Är inte det här reklam för sitt egna. 
"Alltså, det är inget fel på Carpower steget. Okej, våra 4-kanalare från Celestra i FA serien är ju rejält mycket bättre t.ex, men de är också 3ggr dyrare. "

Av jonash i tråden om    "Tipps på billiga 4-kanaliga slutsteg"

Det jag skrev var inte menat som reklam, utan som en normal upplysning om att man får vad man betalar för. Jag hade lika gärna kunnat skriva ett Alpine-steg för 3ggr pengarna. Det kommer också sparka Carpower steget i skrevet om man säger så.

Liksom ett MDS för 3ggr pengarna.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
ogge89
13 december 2007 · 644 Inlägg

Jag köpte ett paket på brl med ny sterio med usb å sub utgång mm så var de 2 st gas 6x9 å två gas 6x5 or å de låter då jävligt bra tycker då jag.. kolla på galleri så kan du ju kolla va jag menar..

Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
Volkswagen Golf LX "GRUUS Performance" (1983)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
13 december 2007 · 5 042 Inlägg

har inte läst igenom allt men såg på 1a sidan att du vill ha bra kräm utan massa steg. Hur hade du tänkt dig att driva 6x9er som ska ge bra kräm utan steg??
Det går inte att få bra kräm över huvudtaget utan steg

C H E V R O L E T <3
LuddeA
13 december 2007 · 48 Inlägg

jag vet men det är min ekonomi som inte är den bästa, steg ska köpas men jag vill försöka undika det till en början tongue

andreas_gbg_
13 december 2007 · 1 634 Inlägg

LuddeA skrev:
jag vet men det är min ekonomi som inte är den bästa, steg ska köpas men jag vill försöka undika det till en början tongue

Då får du tyvärr räkna med att det kanske till och med kommer att låta sämre när du byter ut högtalarna. Eftermarknadshögtalare är oftast mer trögdrivna än orginalhögtalarna. Dvs att dina gamla "sunkiga" orginalhögtalare är bättre anpassade till att drivas utav stereon.

Du hittar säkert något som gör dig nöjd, men om du inte blir det, bli inte besviken utan köp ett steg omgående istället wink

Tips på märken som är bra för pengarna är tex Phoenix gold, DLS, CDT, JL

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang