4733
Sök

Vart går gräns på A-traktor vikt + storlek= ??

804 Inlägg
14 december 2007
Okim skrev:
Ja  knepigt detdär...

men jag tror jag har läst att det var nån ung kille som hade byggt traktor av en scania dragare???? kan det stämma för mig ja  har läst det i nån biltidning dock ett tag sen

i vikektfall som hellst så ville han ha en stor traktor ingen lite Äcklig Epa som han sa ordagrant  hmm
det gör juh det hela lite svårare hmm

När jag var 16 jobbade farsan på shenker, han köpte en gammal scania dragare med kran som var reggad som A-traktor som han tyckte jag skulle köra med. Jag körde den hem, med honom bredvid sen ville jag inte köra det stora jäkla åbäket mer.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 december 2007
det är inte svårt överhuvudtaget
och bälte behöver man inte alls ha som du sa här över i en traktor behöver du inga bälten
och när det gäller stora lastbilar dom får väga upp till 65 ton
och det han behöver göra är att spärra ner den så den toppar 30 sen sätta i en träskiva precis bakom säterna eller bygga en baslåda där får vara max ca 15cm mellanrum mellan säte och vägg
sen på med lgf skylt och ett par trekants reflexer sen är det bara tuta å köra till besiktnigen
var själv med och byggde en tralla åt en polare stor jävla scania trailer med släp och det vi gorde var att spärra lådan och sätta i en stor baslåda som satt fastskruvad sen på med LGF skylt
sen åkte vi till besiktnigen och den gick igenom
så inga svårigheter
sen beror det väl på bestiknings man naturligtvis

Sök