4306
Sök

Fixar min W124 till renodlad gangster.. men problem.... :-(

Kp_johan
14 december 2007
Trådstartare
Jo.. Såhär e de.

jag har en W124 -86 som ska in på lite stilren pimping.cool
ska göra bilen farligt låg och i denna stad av dåliga vägar ocvh farthinder så har jag ett problem där jag inte kan köra. ställbar luft fjädring skulle vara asbra.. men!

vart kan man köpa det? vad kostar det typ? och finns det över huvud taget till W124???neutral

LillNaisarn
14 december 2007
Trådstartare
Kp_johan skrev:
Jo.. Såhär e de.

jag har en W124 -86 som ska in på lite stilren pimping.cool
ska göra bilen farligt låg och i denna stad av dåliga vägar ocvh farthinder så har jag ett problem där jag inte kan köra. ställbar luft fjädring skulle vara asbra.. men!

vart kan man köpa det? vad kostar det typ? och finns det över huvud taget till W124???neutral

Det finns ju att göra om inte annat, men luftfjädring är INTE billigt ! räkna med 10 - 20 000:- , annars är ju ett alternativ att leta efter tex H&R Coilover kitt till bilen.

Eftersom att det är en bensin mb så går det att sänka på rätt bra, är lite "kinkigare med en diesel".

Dock om du bara tänkt få "gangster stuk" och inte göra ngt speciellt åt bilen är det ingen ide att lägga ut dom summorna som båda alternativen jag skrev kostar, ett vanligt 50mm H&R cup kit räcker ganska långt och kostar inte skjortan heller...

Sök