Känsliga tittare varnas! Hoppas inte detta händer i sverige...

Fel_xi
15 december 2007 · 211 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Aerodynamik skrev:
Men NÅGOT är det som gör att man inte får köra Skylines på vägarna.

US Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) där ska bilen kollas om den ska få registreras i usa men det ville inte nissan av någon kontig anledning (dom gjorde bort sig rejält!)

DOCK tog det inte lång tid innan några smarta killar kom på hur man går runt dessa
lagar fanns en firma som importerade och gjorde dom streetlegal och dom importerade många!

FAST det finns fortfarande INGET lagligt sätt att få en Skyline reggad i U.S. Canada fungerar men inte i USA. Detta beror dels på att USA gör allt för att skydda den egna "bilmarknaden", destuom får man inte köra högerstyrda bilar i usa heller pga just någon krocksäkerhets-grejj.
Finns faktiskt människor som flyttat till UK pga detta big_smile

Läs gärna denna tråden: http://www.gtr.co.uk/forum/upload/85401 … tates.html
om en R34 GTR i USA. Verkar som det kan gå att regga den som "egen byggt" fordon (verkar dock bara fungera i Florida (?))..

Senast redigerat av Fel_xi (15 december 2007)

Izual
15 december 2007 · 4 571 Inlägg

Smiley skrev:
nej det tycker jag inte att man borde, men i usa e dom lite extrema, tex en nissan skyline får du inte köra på vägen, det e olagligt

Du bör nog läsa på lite grabben.

__Marcus Whitetrash
15 december 2007 · 589 Inlägg

beemern skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=fQ9_85d0Mhk&feature=related

"Nitrous oxide is an illegal drug" - Ja men inte fan inhalerar dom på egen hand, bra koll.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Noiseprojekt
15 december 2007 ·

Jag tycker det är ett jävligt dåligt sätt att få ner streetracingen, både i USA o Sverige är streetrace så stort.
Dagens samhälle är så vridet enligt mig!
Du får stå i en boxningsring och spöa skiten ur nån..
Det byggs hockey och fotbollsarenor, men hur många kommuner har en motorgård?
Det klagas på all förstörelse i samhället, för kommunerna lägger ner alla fritidsgårdar.

Så jag röstar för att få upp fler motorgårdar så skulle buskörningen skulle minska.
Bilintressade ungdomar skulle ha nånstans att va och umgås.
Om kommunerna och Polisen skulle acceptera fler Blackrace så skulle det inte bli så mycket olagliga streetrace på gatorna.

Nån som håller med mig?

falloutboy
15 december 2007 · 1 723 Inlägg

men de plockar inte bilar direkt från gatan om du kommer körandes med din stylade och trimmade bil. De tar dig om du bryter mot lagen och kör streetrace som tydligen skördar en hel del liv på andra sidan pölen. Jag hade inte kännt mig hotad om jag hade bott där (eller här om de börjar med liknande taktik).

Är det olagligt får man vara beredd på konsekvensen. Om det är rätt eller inte att demolera bilen är en annan sak. De har säkert testat böter och de kanske inte fungerade, fängelsestraff är kanske lite att ta i och deras fängelser är rätt fullbelagda.

falloutboy
15 december 2007 · 1 723 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Du får stå i en boxningsring och spöa skiten ur nån..

Ja eftersom motståndaren har gått med på villkoren. det har inte allmänheten där olagliga streetrace förekommer.

Noiseprojekt skrev:
Det byggs hockey och fotbollsarenor, men hur många kommuner har en motorgård?

inte många, för det finns inte pengar eller tillräckligt med intresserade gissar jag. Eller så är det ingen som gör sin röst hörd mer än på internetforum. Skriv till kommunen istället för här. Om tillräckligt många gör det händer det mer.

Urkas Kräsen grafiker
15 december 2007 · 1 775 Inlägg

fredda_king skrev:
USA säger jag bara. dom gör först och tänker sen

Fel, dom bara gör. Inge tänkande där inte.

Whine whine!
Noiseprojekt
15 december 2007 ·

falloutboy skrev:

Noiseprojekt skrev:
Du får stå i en boxningsring och spöa skiten ur nån..

Ja eftersom motståndaren har gått med på villkoren. det har inte allmänheten där olagliga streetrace förekommer.

Noiseprojekt skrev:
Det byggs hockey och fotbollsarenor, men hur många kommuner har en motorgård?

inte många, för det finns inte pengar eller tillräckligt med intresserade gissar jag. Eller så är det ingen som gör sin röst hörd mer än på internetforum. Skriv till kommunen istället för här. Om tillräckligt många gör det händer det mer.

Pengar finns det!
men alla kommuner ska ju spara in på allt, sjukvård, äldreomsorg, polisen mm..
så om nån är insatt i den ekonomiska biten kan gärna få förklara för mig vart pengarna tar vägen!!
----
Mycket av fordonskatte ökningarna är ju att politikerna idag inte behöver bilar, dom åker ju taxi och privatflyg på skattebetalarnas bekostnad, har jag fel?
Så vi som bor på landet utan nån direkt bussförbindelse och måste ha bil blir ju hårt drabbade, även alla andra bilintresserade .
På Saaben fick jag 1200kr i skatte ökning nu.. betalar 3000 i skatt (OFFTOPIC)

Så det är ju den högre makten vi ska klaga hos, men dom bryr sig ju inte.

B-Body GM B-Body Nörd
15 december 2007 · 370 Inlägg

Dom borde plocka bort delarna och sälja dom först

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Eisenhut
15 december 2007 · 1 827 Inlägg

theBIGburner skrev:
Dom borde plocka bort delarna och sälja dom först

Mmm, särskilt när man vet hur mycket pengar det är nerlagt på dom bilarna! Det kanske inte ser ut så, men det är otroligt mycket pengar i dessa. Bara dom fälgarna är värda en förmögenhet.

Jag mår uppriktigt dåligt av att se en sån bil bara förstöras...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
peter_1976 JDM
15 december 2007 · 2 201 Inlägg

Kag håller med resten, mår illa av att se sånt här. Det är ju fina bilar dom förstör

Visst det är poliserna som tar bilen, men det är inte polisen som gjort lagen. Men det är mot polisen allt hatet kommer. Så skulle jag oxå känna.
Visst kör man olagligt, så får man räkna med konsekvenser, men detta är ju helt fel sätt.

Om en bil nu har en stulen tex motor, varför krossar dom bilen. Om någon hade snott min motor så vill jag ju ha tillbaka min motor. Då ska ju inte polisen krossa den bara för att någon har kört streetracing med min stulna motor. Är det bara jag som tycker det låter fel.

Hur långt går dem, bara bilar som kör, eller som är stylade?

Finns väl bättre straff för sånt. bara böter hjälper inte. så låt dom återställa bilen till original, ge alla delarna till myndiheterna, får en maxhastighet på sig (det finns länder som har det), när man väl får tillbaka körkortet. 
Den ena sa i en av filmerna, han kommer igen med en ny bil. Så krossa en bil skapar bara en ny dröm

Hool
16 december 2007 · 1 067 Inlägg

2 resultat av detta ..

1. Folk snor delarna för att de riskerar ju att få bilen pressad.

2. Vem fan stannar för polisen? De lär ju bli mer biljakter

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
evilaudio
16 december 2007 · 16 195 Inlägg

lär väl finnas annat som skördar mer liv än streetrace i usa..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
16 december 2007 · 16 195 Inlägg

men de lär ju blir mer sånt här me skulle ja tro..  eftersom våra idioter till politiker inte vill lägga pengar på sånt..

tullinge e ju stängt å typ rivet.. blir bara en massa jävla hus där.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mr_And_Mrs_Evo
16 december 2007 · 104 Inlägg

Smiley skrev:
nej det tycker jag inte att man borde, men i usa e dom lite extrema, tex en nissan skyline får du inte köra på vägen, det e olagligt

eller så får man köra skyline i usa, däremot så är det långt ifrån lika enkelt som i sverige att få importera och regga tex skylines, supror med mera där.

Stöd vårat produktionsbolag inom bilsport, handla i vår butik.
http://www.monkeyskull.se
Tompa_Vax Skogs Arbetare
16 december 2007 · 413 Inlägg

satan vad ont det gör i hjärtat att se dens bil. alltså en del beslut kan ju bara vara dumt att ha.

Go For It!!
_JoCCeV TVT Member
16 december 2007 · 377 Inlägg

Nej fy fan... nu börjar man ju må illa ju... nej men vafan, inte kan väl bara konfiskera bilarna och sedan skrota dom, inte rätt på nån punkt... sad hoppas absolut inte detta händer i sverige...

terazzi
16 december 2007 ·

fyfan för USA..

Mr-A Maharaja!
16 december 2007 · 207 Inlägg

what a waste of a good car.... sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang