3820
Sök

Tips på Storlek på Bas låda till gas alpha 12"

Avstängd
76 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#1
Tja!
Har en Gas alpha 12" som ska få ny låda (är de tänkt) och undrar nu va ni tkr ja ska ha för liter/storlek (ska vara till hemma bruk)på lådan och om ja ska ha reflexrör eller liknande? Många svar!! Tack på förhand!! //Robban:P

16 197 Inlägg
17 december 2007
#2
MrRobsoN skrev:
Tja!
Har en Gas alpha 12" som ska få ny låda (är de tänkt) och undrar nu va ni tkr ja ska ha för liter/storlek (ska vara till hemma bruk)på lådan och om ja ska ha reflexrör eller liknande? Många svar!! Tack på förhand!! //Robban:P

slutet e å rekomendera till dessa basar smile


å ska du ha den hemma så skulle ja bygga en sluten på  40-50 liter för å få djupare bas..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 156 Inlägg
17 december 2007
#3
Antar att du menar denna:
GAS ALPHA 1225X
Känslighet 87dB.
Frekvensomfång 30-2800Hz.
Vas 58 liter.
Fs 32Hz.
Qts 0,72

Lådtips på BRL: 950BRLM3 (33 liters sluten låda)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
17 december 2007
#4
Jag håller med Evilaudio. 45-50 liter, eller någonting sådant.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
76 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#5
Ja de är en sån du skrev åvanför tongue Tack för svaren! //Robban


Sök