2401
Sök

kräver en bensinchock

the greatest
121 Inlägg
17 december 2007
isarna smälte långt innan bilen kom till. så varför skulle vi just nu ha förstört allt vad jord heter. tror knappast folk kör mer om dom sänker priserna. man moste ju komma till jobb o diverse saker.och alla kan inte ta kolektivt. man skullle fått hela sverige att stanna i en vecka så det häder något. svenska folket är för snälla

The Mödd

125 Inlägg
17 december 2007
grabbar och tjejer de bara plcka fram cykeln, snar får vi väll fartgräns på dom med.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
glöm inte att fylla på lista, den kanske kan hjälpa som protest.

reinfeldt tycker inte att folk är upprör över prishöjning eftersom det inte ha vart någon organiserad protest.
Han bara trampa på folk.

http://www.bensinskatteuppror.se/

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

8 156 Inlägg
17 december 2007

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 754 Inlägg
17 december 2007
decib3L skrev:
Seriöst, det kvittar vad Sverige gör. Vi står för typ 1% av världens utsläpp ändå.

Vi står för runt 0.2%

USA + Indien= 30% ?

Jag kan inget om allt.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 december 2007
Holiace skrev:
decib3L skrev:
Seriöst, det kvittar vad Sverige gör. Vi står för typ 1% av världens utsläpp ändå.

Vi står för runt 0.2%

USA + Indien= 30% ?

Isf står Indien för 5% utsläpp bara, de får stå för dig isf tongue Men USA sägs stå för 1/4 av alla utsläpp, alltså 25% *YAY*

Läste precis att Kina+USA+Indien = 50% av utsläppen
Senast redigerat av Mortalis (18 december 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
18 december 2007
Mortalis skrev:
Holiace skrev:
decib3L skrev:

Vi står för runt 0.2%

USA + Indien= 30% ?

Isf står Indien för 5% utsläpp bara, de får stå för dig isf tongue Men USA sägs stå för 1/4 av alla utsläpp, alltså 25% *YAY*

Läste precis att Kina+USA+Indien = 50% av utsläppen

den e rätt lös.. smile

bara o spräga bort dom så klarar sig nog jorden ett bra tag till? smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

375 Inlägg
18 december 2007
är det några som ska ha en chockhöjning så är det ju USA. Men det bstämmer ju inte vi tyvär.  Då kanske dom ger fan i att köpa sina FETA V8 bilar och börjar tänka om. Inte för att jag har nåt emot feta V8 bilar tongue men det finns en gräns.

RE-雨宮
481 Inlägg
18 december 2007
Mortalis skrev:
Som jag sagt tidigare, ge alla en miljöbilspremie på 10000kr om de vill och kan konvertera sin bil till E85 på auktoriserade firmor, då kommer alla köra "miljövänligt", men de vill dom ju inte...egentligen.

Sen att E85 inte är miljövänligare än bensin är ju en helt annan sak.

STÄNG AV ALLA KOL/OLJEKRAFTVERK Å BYGG KÄRNKRAFT SÅ FÅR VI BORT MÄNGDER MED UTSLÄPP.

Att beskatta folk som använder bilen i jobbet då. Hur går det för alla firmor som måste köra bil.

Dessutom så står inte co2'n från bilar för så mkt försämring som folk vill ge sken av.
Kvävet i avgaserna gör att träden växer mer, så att dom kan ta upp mer co2 än utan bilarna.

Som sagts tidigare. Se till så Usa skärper sig, och Kina, Och Indien. Problemet är som jag också sagt en million gånger. Att sverige tror att dom är något. Och att folk verkligen bryr sig om vi har miljöbilar, brottslingar som får fikaraster,tvspel och lön för att sitta i fängelser, EU's högsta invandring osv. Vi är inget föredömme, vi är ett allmänt åtlöje. Och vad gäller bensinskatteupproret så är det bara att ta ett gäng bilar, åka till rosenbad å ställa till ett kaos utanför tills dom lyssnar. Det funkar i frankrike, så det bör funka här också. Kan någon som seriöst äter sniglar och baugett som basföda klara av nånting så måste väl ett land uppväxt på falukorv å potatismos orka? Eller juste, då kommer vi ju tillbaks till detdär med kosorna som fiser.. Ve å fasa.. Kanske skulle sätta katalysator på dom också om MP får som dom vill...

Fy fan säger jag bara.

RE-Amemiya Kitted FD3S

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 december 2007
aenfors skrev:
är det några som ska ha en chockhöjning så är det ju USA. Men det bstämmer ju inte vi tyvär.  Då kanske dom ger fan i att köpa sina FETA V8 bilar och börjar tänka om. Inte för att jag har nåt emot feta V8 bilar tongue men det finns en gräns.

Kränk fan inte ner merikanarnas V8!!
Tänk på Bmw & merca´s V12a istället..    lol

C H E V R O L E T <3

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
aenfors skrev:

Kränk fan inte ner merikanarnas V8!!
Tänk på Bmw & merca´s V12a istället..    lol

jag anser inte att det är någon fel med V-12. drar 1,1-- 1,2 i snitt bland körning. det finns bilar med 4or som är äldre och drar mycket mer än min
Det finns också V-16 och V-18 som inte drar mycket eller. Den senast V-18 är om jag kom ihåg rätt Amerikansk och börja säljas nu. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 587 Inlägg
18 december 2007
Jag fattar inte vart dom ska komma med allt detta.. Vi kommer ändå fortsätta tuta o köra.. O hålla olagliga race och göra svarta ränder på gatorna.. haha dom kommer som sagt ingenstans med sin höjning.. Jo kanske att det blir en bra bit mindre pengar i fickan för oss.. Men vadå.. Vi kommer inte sluta köra.. Utan vi kommer snarare börja kanske jobba svart för lite extra knäck.. Och sen ändå köra bilar.. I slutändan så anar jag nästan att det är dom som förlorar på det :S haha !! Har jag fel ?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 december 2007
Knappast, de får ju bara mer skattepengar..handlar inte ett skit om miljön, mjölka oss på cash o vi betalar gladeligen eftersom ingen vill ju säga att "ja skiter i mina barn o barnbarns framtid".
Blir så jävla sne på alla företag och myndigheter som ska försöka paja ens samvete hela jävla tiden (tänker också på Unicefs och Röda Korsets elaka tv reklamer som alltid körs i jultid o blir värre år för år)

Sök