Mortalis skrev:
Som jag sagt tidigare, ge alla en miljöbilspremie på 10000kr om de vill och kan konvertera sin bil till E85 på auktoriserade firmor, då kommer alla köra "miljövänligt", men de vill dom ju inte...egentligen.
Sen att E85 inte är miljövänligare än bensin är ju en helt annan sak.
STÄNG AV ALLA KOL/OLJEKRAFTVERK Å BYGG KÄRNKRAFT SÅ FÅR VI BORT MÄNGDER MED UTSLÄPP.
Att beskatta folk som använder bilen i jobbet då. Hur går det för alla firmor som måste köra bil.
Dessutom så står inte co2'n från bilar för så mkt försämring som folk vill ge sken av.
Kvävet i avgaserna gör att träden växer mer, så att dom kan ta upp mer co2 än utan bilarna.
Som sagts tidigare. Se till så Usa skärper sig, och Kina, Och Indien. Problemet är som jag också sagt en million gånger. Att sverige tror att dom är något. Och att folk verkligen bryr sig om vi har miljöbilar, brottslingar som får fikaraster,tvspel och lön för att sitta i fängelser, EU's högsta invandring osv. Vi är inget föredömme, vi är ett allmänt åtlöje. Och vad gäller bensinskatteupproret så är det bara att ta ett gäng bilar, åka till rosenbad å ställa till ett kaos utanför tills dom lyssnar. Det funkar i frankrike, så det bör funka här också. Kan någon som seriöst äter sniglar och baugett som basföda klara av nånting så måste väl ett land uppväxt på falukorv å potatismos orka? Eller juste, då kommer vi ju tillbaks till detdär med kosorna som fiser.. Ve å fasa.. Kanske skulle sätta katalysator på dom också om MP får som dom vill...
Fy fan säger jag bara.