i sverige så måste man ha ljuset tänt även dagtid, på tex tyska bilar är det ju ingen halvljus automatik, detta pga att i tyskland är det förbjudet med halvljus dagtid. Även om du kopplar bort halvljus automatiken så måste du tända halvljuset manuellt om du vill åka lagligt. På min 68:a så är det tex ingen halvljus automatik, jag brukar bara sätta på possitionsljusen, visst fan e re snyggt, men när man möter fiskalen så säger dom alltid att man ska punta igång framlyktorna *S*
blinka blått om du vill rejsa!