4110
Sök

kan man koppla om halv lyset så att det blir så man kan stänga av det ?

2 600 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#1
hej ha en scorpio och man ska ju kunna stänga av halv lyset men det är ju om kopplat bara för vi bor i sverige så är det nått relä man ska ta bort eller hur fungera det ? är reducerat halvljus  på den så det finns ett noll läge och sen dimlysena sen helyset och halvlyset i samma ja ni fatta nog roll bara undra hur man gör nån som vet de big_smile

gör som jag kör gubba racer=)

945 Inlägg
18 december 2007
#2
i sverige så måste man ha ljuset tänt även dagtid, på tex tyska bilar är det ju ingen halvljus automatik, detta pga att i tyskland är det förbjudet med halvljus dagtid. Även om du kopplar bort halvljus automatiken så måste du tända halvljuset manuellt om du vill åka lagligt. På min 68:a så är det tex ingen halvljus automatik, jag brukar bara sätta på possitionsljusen, visst fan e re snyggt, men när man möter fiskalen så säger dom alltid att man ska punta igång framlyktorna *S*

blinka blått om du vill rejsa!

2 600 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#3
jo jag vet att det är lag på det men ibland så kankse man behöver stänga av det så därför jag undra så jag kan lagen smile

gör som jag kör gubba racer=)

202 Inlägg
18 december 2007
#4
TTTTT skrev:
i sverige så måste man ha ljuset tänt även dagtid, på tex tyska bilar är det ju ingen halvljus automatik, detta pga att i tyskland är det förbjudet med halvljus dagtid. Även om du kopplar bort halvljus automatiken så måste du tända halvljuset manuellt om du vill åka lagligt. På min 68:a så är det tex ingen halvljus automatik, jag brukar bara sätta på possitionsljusen, visst fan e re snyggt, men när man möter fiskalen så säger dom alltid att man ska punta igång framlyktorna *S*

Man behöver inte ha halvljus på, det går lika bra med dimljus eller liknande. Men inte halv och dim samtidigt.


Sök