3820
Sök

Ang. basfjärren till mina Kicer zx1500.1 slutsteg

733 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#1
En enkel fråga är vad basfjärren styr på slutsteget? styr den en "fjärde" sak på steget? det finns ju tre "skruvar" uppe på steget och de är typ frequency 40-200 hz, Gain och Bassboost 0-18 DB+. Styr basfjärren något av de här alternativen eller det finns kanske en fjärde att styra?

Tack för hjälpen!

M.v.h. Emil

Team Autohifi!
865 Inlägg
18 december 2007
#2
Troligen "Gain" !


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
18 december 2007
#3
sätter motstånd på lowinputten ?

733 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#4
okej.. men vad händer då om jag inte har basfjärren kopplad? vad blir det för inställning då? fullt ös eller?

M.v.h. Emil

med lem
1 925 Inlägg
18 december 2007
#5
det beror på vad du har gain på...jag kör utan basfjärr då det spelar bättre då,,även om jag har basfjärren på fullt,,bara att prova dra ut det så ser du skillnaden

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Tyskstuk.se
630 Inlägg
18 december 2007
#6
_fillan_ skrev:
det beror på vad du har gain på...jag kör utan basfjärr då det spelar bättre då,,även om jag har basfjärren på fullt,,bara att prova dra ut det så ser du skillnaden

Håller med, tycker det spelar bra mkt bättre utan basremote


733 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
#7
ja men problemet är att jag bar har fått det ena slutsteget och har ingen "liten" bas att testa det på.... jag råkade bränna en billig 12:a på under 1 minut när jag endast gav den 750 watt rms.....det spelade bra utan missljud eller liknande sen bara skramla basen till.... det hade underlättat för mig om jag hade vetat allt som går att veta om stegen innan jag ska börja koppla och yra till det.... det är segt när man väl står och kopplar in skiten sen får man det ente att fungera "bra" direkt... jag vill undvika strul

M.v.h. Emil


Sök