3852
Sök

Samma stereo fast annat märke?

414 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Upptäckte en sak när jag satt och kollade på bilstereo, har funderat lite på en sådan här http://www.netonnet.se/item.asp?iid=100 … nRow2Right
när jag upptäckte att samma stereo finns hos Jula fast det står Denver på den? http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=610063 där är länken till den, hur kan det komma sig? De båda två verkar ha samma specs, samma design och se exakt likadanut förutom att det står Denver på den ena och Mutant på den andra? Varför? roll

Eller är jag smått efterbliven nu och yrat bort mig totalt? Får ursäkta om jag missat nått uppenbart men är ganska trött nu haha tongue Men iaf skulle behöva ha lite synpunkter nån som har någon erfarenhet av denna/dessa stereos? Då jag faktiskt funderar på att köpa en...
Senast redigerat av svanstrom (19 december 2007)

hej

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 december 2007
Ja jävlar... Det verkar ju vara samma stereo. Datan stämmer ju. Jag skulle nog strunta i vad det står på den och köpa den billigare, bara garantin är den samma. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 058 Inlägg
19 december 2007
det stämmer.. samma spelare:P finns hos http://www.webshop.bertilssonautoelectr … Pro/store/ till ett bättre pris!

såg nu att dom inte fanns på hemsidan. men om du vill ha en sån så är de bara att ringa:P
Senast redigerat av vw_performance (19 december 2007)

PoLoud =D

414 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Hehe då hade jag rätt då, haha vad konstigt samma stereo o annat märke o billigare på Jula haha big_smile

Tackar för tipset ang sidan får ringa o kolla med dom då ännu billigarte där då kanske wink

Men någon som har nå synpunkter eller åsikter om stereon? Är den nått att ha för dom pengarna?

hej

1 058 Inlägg
19 december 2007
svanstrom skrev:
Hehe då hade jag rätt då, haha vad konstigt samma stereo o annat märke o billigare på Jula haha big_smile

Tackar för tipset ang sidan får ringa o kolla med dom då ännu billigarte där då kanske wink

Men någon som har nå synpunkter eller åsikter om stereon? Är den nått att ha för dom pengarna?

väldigt bra bild för en sån liten skärm! inga problem att läsa texten på filmer tongue servostyrd tilt. ¨tydligen rätt bra ! smile

PoLoud =D

414 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
vw_performance skrev:
svanstrom skrev:

väldigt bra bild för en sån liten skärm! inga problem att läsa texten på filmer tongue servostyrd tilt. ¨tydligen rätt bra ! smile

Okok smile Tackar för svaret, får bli till o sälja JVC.n som sitter i nu och sen köpa en sådan då smile

hej

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 december 2007
svanstrom skrev:
De båda två verkar ha samma specs, samma design och se exakt likadanut förutom att det står Denver på den ena och Mutant på den andra? Varför? roll

Hahahaha välkommen till elektronikbranchen, det e såhär det går till tongue

Finns förbannat många exempel på sånt här, det händer inom dom flesta tillverkande brancher vad jag vet men just elektronikbranchen är nog en av dom värre.

Du tycker inte att dom här ser ut att vara lite *för* lika varandra??:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=194451,236854

Finns många fler exempel men detta var det enda jag orkar leta upp just nu smile

Grejor från Deltaco, Denver, Roadstar och f*n vet hur många till, är väldigt ofta samma som det man får från större och mer kända tillverkare fast dom har inte lagt på samma extrema vinstmarginaler.

Det är som om man skulle göra två par jeans och sätta "familjen olssons skrädderi" på det ena paret och Diesel på det andra, vilket par av dom tror du hade kostat mest ??

Och ändå e det samma skit från början.

Nästan lite skrämmande egentligen, man undrar ju hur mycket vi egentligen betalar i onödan varje dag och varje gång man köper något.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

414 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
svanstrom skrev:
De båda två verkar ha samma specs, samma design och se exakt likadanut förutom att det står Denver på den ena och Mutant på den andra? Varför? roll

Finns förbannat många exempel på sånt här, det händer inom dom flesta tillverkande brancher vad jag vet men just elektronikbranchen är nog en av dom värre.

Finns många fler exempel men detta var det enda jag orkar leta upp just nu smile

Grejor från Deltaco, Denver, Roadstar och f*n vet hur många till, är väldigt ofta samma som det man får från större och mer kända tillverkare fast dom har inte lagt på samma extrema vinstmarginaler.

Det är som om man skulle göra två par jeans och sätta "familjen olssons skrädderi" på det ena paret och Diesel på det andra, vilket par av dom tror du hade kostat mest ??

Nästan lite skrämmande egentligen, man undrar ju hur mycket vi egentligen betalar i onödan varje dag och varje gång man köper något.

Haha okej då börjar jag förstå det hela, har faktiskt aldrig tänkt på det, haha vilket fusk tongue Får tacka för svaret dårå, då vet man big_smile

hej

285 Inlägg
19 december 2007
Så är det med många prylar idag, tv-apparater mm
men framför allt laptops, bara det att där har du små designändringar.
har för mig det är 4 st som tillväerkar laptops i dagsläget

men hur många kan du räkna upp ?
dell,acer,hp,asus mm mm mm.. ändå är det som sagt 4 st som tillverkar, kanske kommit till någon senaste året iofs.

en satans jävla Volvo.

285 Inlägg
19 december 2007
TBOC_Razor skrev:
svanstrom skrev:

Är ju lite som att köpa en bmw wink  du betalar massor bara för märket i fronten .. hihiihih
(kunde inte låta bli)

en satans jävla Volvo.

BilstereoNörd
576 Inlägg
19 december 2007
vw_performance skrev:
det stämmer.. samma spelare:P finns hos http://www.webshop.bertilssonautoelectr … Pro/store/ till ett bättre pris!

såg nu att dom inte fanns på hemsidan. men om du vill ha en sån så är de bara att ringa:P

De ligger under kategorien Multimedia / DVD med skärm
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

1 634 Inlägg
19 december 2007
Säkert samma spelare, men lite lustigt att den ena läser Divx och inte den andra, och den ena har touchscreen big_smile

TBOC_Razor skrev:
svanstrom skrev:

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 170 Inlägg
19 december 2007
Ravestream skrev:
Är ju lite som att köpa en bmw wink  du betalar massor bara för märket i fronten .. hihiihih
(kunde inte låta bli)

Ja så det e ju tur att man inte har nån BMW utan en 100% äkta europeisk jänkebil wink

andreas_gbg_ skrev:
Säkert samma spelare, men lite lustigt att den ena läser Divx och inte den andra, och den ena har touchscreen big_smile

Tänk på att *ALLTING* som står om grejorna på prisjakt är inskrivet av sånna som dig och mig, alltså kan det bli fel ibland.

Båda spelarna har både touch och spelar DivX och det är ju föga förvånande eftersom det är exakt samma spelare men bara under två olika namn.

Jag brukar sitta och rätta till sånna här fel i egenskaperna på prisjakt, jag ska lämna in det här för rättelse inom kort sen kan du titta på egenskaperna igen wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
19 december 2007
Så, nu har jag gått igenom egenskaperna för Deltaco-spelaren och rättat till vad jag kunnat även om uppgifterna på hemsidan är knappa.

Denver har inte ens lagt ut den på sin sida så den kan jag inte göra mycket åt.

Sök