19 december 2007
Trådstartare
Tjena. Skulle vilja fråga er här lite vad ni tror om detta. Det kan låta jättedumt alltihopa men jag ber om seriösa svar för jag själv är seriös.
Jag går fordonsprogrammet, och fr.o.m. nästa år ska vi starta projektarbetet i skolan som vi ska hålla på med i just, ett år.
Jag har en Lada Samara som bara står o skräpar. Och då har jag fått en rolig men en rätt svår (?) Idé om vad jag vill göra med den.
Jag skulle vilja rwd konvertera den med delar från Volvo (Typ äldre 240is eller liknande)
Menar då att jag skulle använda mig av motor, växellåda, kardan och bakaxel från säg för sakens skull en 240 TIC. Är väl iofs mest motorn som skiljer sig där men endå..
Anledningen till att jag tänker på just Volvodelar är att det är förhållandevis billiga saker. Kommer självklart ha tillgång till alla möjliga verktyg och billyftar osv eftersom det är i skolan.
Men.. Tänker jag helt tokigt endå? Hur dyrt kan det bli? Nu känner jag iofs också folk som kan sälja saker till lite kompispris så men endå. Jag förstår att det är ett J*vla arbete med precis hela bilen om detta ska funka, men går det verkligen på jättemycket mer än just drivlinan och diverse annan plåt osv som man behöver för ev. förstärkningar o så?
Tar tacksam emot tankar och idéer, ris/ros?
MVH
No dice !