4195
Sök

Sverige är fantastiskt!

341 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Fick reda idag av mitt försäkringsbolag som jag har på vår villa att jag hade en bil som inte var försäkrad. - Ja, men det är väl körförbud på den sedan nåt år tillbaks? (har köpt tillbaks bilen precis) -Jo, det stämmer, men den är fortfarande i trafik och därför måste den vara trafikförsäkrad...... Hmmmmm Åker på en straffavgift på 100kr om dagen nu, tur att jag skulle kolla upp vår villaförsäkring idag, annars hade jag antagligen inte fått reda på det förrän efter nyår.

Det smått perversa är ju att jag inte får köra bilen eftersom det är körförbud, men den måste ändå vara trafikförsäkrad.... Jag tror att Trafikförsäkringsföreningen får in 99% av sina pengar på folk som inte vet bättre, inte på folk som vill komma undan att betala sina försäkringar.....

Det e väl bara att betala 900kr, hade varit betydligt mer efter når.

God Jul!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 december 2007
Va glad för att berättade för dig.. fick så på min mc som jag köpte för några månader sen.
1600 kr.. Då vet jag en som va förbannad iaf :@

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 953 Inlägg
21 december 2007
vart så med min första 240i stog mer än månad innan jag fick inbetalnings kortet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

9 108 Inlägg
21 december 2007
Har råkat ut för liknande, bara att betala och se glad ut. Förstår dock inte vad det har med Sverige att göra? Låser med hänvisning till rubriksanvisningarna eller kanske rentav din Blogg.

341 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Försökte chansa på att ringa försäkringbolag o fråga om det gick att försäkra bilen bakåt i tiden, eftersom det knappt var en vecka det rörde sig om, men det var helt omöjligt...... Det som är lite roligt är att när jag köpt denna bilen förra gången så fick vi för 3 dagar då, fast vi ringde o försäkrade den samma dag...... Fast det tror jag vi fick tillbaks pengarna på eftersom det var försäkringbolagets fel. Men men. Sura pengar iallfall.

Sök