Laservarnare känner inte av??!!

Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

Tjo!

Har haft en laservarnare i en månad nu och den är guld värd verkligen.

Men nu har de suttit upp ett par nya kameror längs med en väg som jag åker vardagligen.

Problemet är att min inte känner av dom, och de har suttit där i ca 2 veckor nu, och jag är hundra på att de har kopplat in dom.

Varför jag är så konfunderad är att min fars laservarnare, som är en äldre version av varnare, känner av dom. Hans känner av allt vad laser strålar, tom mitt i stan vid alla dessa svängdörrar smile

Min är av märket: Navirad GPS-1
http://www.geting.se/image.php/76203-GPS1.jpg

Info: http://radioteknik.shopexpo.se/product. … arch_page=

Vad är det som är "fel"?

Tacksam för svar!

//Jonas

Senast redigerat av Braather (22 december 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
Holiace
22 december 2007 · 1 754 Inlägg

Hittar inte den endast Fartkamror?

Jag kan inget om allt.
Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

Jo då, det är det som är så skumt. Den hittat kameror men inte just dessa som kom upp på samma vägstrecka.  hmm Vet inte om det är reggade via sateliterna eller något...

Senast redigerat av Braather (22 december 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
TheeDude
22 december 2007 · 52 Inlägg

Det är ju det som är skillnaden.
Din faders känner av att det sitter en kamera i skåpet.

Medan din "fartkameravarnare" får en koordinat där det sitter ett skåp, vilket ingen antagligen har registrerat att den finns där.

Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

TheeDude skrev:
Det är ju det som är skillnaden.
Din faders känner av att det sitter en kamera i skåpet.

Medan din "fartkameravarnare" får en koordinat där det sitter ett skåp, vilket ingen antagligen har registrerat att den finns där.

Så det du säger är att det sitter kameror i skåpen som är aktiva- men min känner inte av dom än? Hur lång tid ska det ta i sådana fall?

--Lev i går som det vore i morgon--
Tonket Bimmer Freak
22 december 2007 · 162 Inlägg

Du har ingen "Laservarnare" de är en GPS-mottagare...du måste uppdatera den, om tillverkaren har lagrat in dessa två nya kameraskåpen, eller lagra in dom två nya kamerorna manuellt i mottagaren.

Står ju annars på sidan du länka till att du har fria obegränsat antal uppdateringar av databasen.

Member of Unknown Örebro
Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

Tonket skrev:
Du har ingen "Laservarnare" de är en GPS-mottagare...du måste uppdatera den, om tillverkaren har lagrat in dessa två nya kameraskåpen, eller lagra in dom två nya kamerorna manuellt i mottagaren.

Står ju annars på sidan du länka till att du har fria obegränsat antal uppdateringar av databasen.

Att jag inte lär mig att det inte är en "laservarnare" wink

Länken har jag inte läst utan sökte bara upp en länk som hade info om den.

Men då förstår jag nog. Hoppas man kan uppdatera dessa skåp som kommit upp då. Det måste ju gå.

Tack för de svaret Tonket!

--Lev i går som det vore i morgon--
Tonket Bimmer Freak
22 december 2007 · 162 Inlägg

Np, Braather.

Men som sagt hittar den inte fast du uppdaterar så kan du ju programera in dom manuellt i din mottagare.

Kopierar från sidan du länkade till: Du kan enkelt lagra egna positioner i din Navirad GPS-1 genom enkla knapptryckningar och låta den varna dig för t.ex. Skolor, Viltstråk, Farliga vägavsnitt, samt andra platser där du gärna vill ha en påminnelse.

Member of Unknown Örebro
Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

Tonket skrev:
Np, Braather.

Men som sagt hittar den inte fast du uppdaterar så kan du ju programera in dom manuellt i din mottagare.

Kopierar från sidan du länkade till: Du kan enkelt lagra egna positioner i din Navirad GPS-1 genom enkla knapptryckningar och låta den varna dig för t.ex. Skolor, Viltstråk, Farliga vägavsnitt, samt andra platser där du gärna vill ha en påminnelse.

Tackar och bockar Tonket! Äntligen ett perfekt svar så här på natten smile

Senast redigerat av Braather (22 december 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang