4275
Sök

Är dett rätt angående ISO-kontakten?

Dann3
22 december 2007
Trådstartare
#1
Om jag inte har het fel angående en såkallad ISO kontakt så är det en stor svart klump som hänger med kabelhärvan när man köper en ny stereo eller DVD som man sedan koppla in till två kontakter från bilen? Så är det det i min bil iallafall?

Funderar på att köpa en ny DVD-spelare och om det står universal eller ISO kontakt eller liknande då skall det väl passa?
Senast redigerat av Dann3 (22 december 2007)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 december 2007
#2
ISO är en standardiserad kontakt och har du redan en sån rätt kopplad till kabelhärvan i bilen så passar alla stereos som använder ISO-kontakter ja smile

Har själv funderingar på att uppgradera ljudet i bilen lite så jag behöver med sånt här mög snart tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

372 Inlägg
23 december 2007
#3
Opel har ISO original. Såvida inte nån har klippt eller ändrat. Så det är bara att plugga in.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren


Sök