Hemma plastat "mätarhus" laddtrycksmätare

Mäki Långsam Perfektionist
24 oktober 2007 · 4 800 Inlägg

Ser bra ut, jobba på bara smile
Men ett tips när du ska plasta är att pensla/rolla länge så det inte finns några som helst luftbubblor i plasten. Om plasten hinner härda innan du ska plasta nästa gång så får du rugga upp ytan.
Och använd aceton varje gång du har slipat för att få bort slipdammet, då fäster spacklet bättre.
Mvh Marcus.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
axelsson cruiser :)
24 oktober 2007 · 79 Inlägg

Mäki skrev:
Ser bra ut, jobba på bara smile
Men ett tips när du ska plasta är att pensla/rolla länge så det inte finns några som helst luftbubblor i plasten. Om plasten hinner härda innan du ska plasta nästa gång så får du rugga upp ytan.
Och använd aceton varje gång du har slipat för att få bort slipdammet, då fäster spacklet bättre.
Mvh Marcus.

Sånnahär tips gillar jag smile tack så mycket smile

cash is king
axelsson cruiser :)
24 oktober 2007 · 79 Inlägg

och nu var det givetvis dags för en update, projektet har dock stått stilla i ett par dagar nu, funderar på att spackla mer och slipa på och sedan lackera skiten.. den där idéen med att klä den i skinn verkar rinna ut i sanden, alla jag har pratat med säger att skinn är ett rent helvete och jobba med, antingen blir det slappt eller för hårt spännt så det ser dumt ut, låter kanske som ett lätt problem, bara till att spänna lagaom väl? ... sad

Så nu äre lack som gäller, förmodlingen blir det en svart lack med många lager klarlack, vad tros om det?



http://www.garaget.org/gallery/archive/57383/177315_nntbx2.jpg

cash is king
zlaban08 Glidarn
24 oktober 2007 · 408 Inlägg

Snyggt! bra jobbat..

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Galad8
24 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

BLev ju inte så pjåkigt ändå. RIktigt fränt faktiskt! smile
Kör på svart lack! sen typ 2-3 lager klarlack. de ska räcka smile

axelsson cruiser :)
24 oktober 2007 · 79 Inlägg

zlaban08 skrev:
Snyggt! bra jobbat..

Tack så mycket smile skoj att folk gillar det big_smile

cash is king
axelsson cruiser :)
24 oktober 2007 · 79 Inlägg

Galad8 skrev:
BLev ju inte så pjåkigt ändå. RIktigt fränt faktiskt! smile
Kör på svart lack! sen typ 2-3 lager klarlack. de ska räcka smile

tack tack tack big_smile tror du man klarar lackera det själv? :S

cash is king
Galad8
24 oktober 2007 · 1 997 Inlägg

axelsson_ skrev:

Galad8 skrev:
BLev ju inte så pjåkigt ändå. RIktigt fränt faktiskt! smile
Kör på svart lack! sen typ 2-3 lager klarlack. de ska räcka smile

tack tack tack big_smile tror du man klarar lackera det själv? :S

Ja oja smile
Om du är noga så. Har ju lackat all min inredning själv. finns några bilder på min sida tror jag.
Tycker du de blev bra? smile

Fallan Illustratör
24 oktober 2007 · 826 Inlägg

Ser ju kanon ut.. Om du vill så finns ju alltid vinyl som ett alternativ.  Har inte hållit på med det så hemskt mkt men folk som gjort mer avancerade arbeten med det säger att det är väldigt lätt att jobba med..  Kanske värt ett försök? smile

Tänker...
spj MED[liten]LEM
24 oktober 2007 · 226 Inlägg

Ett litet ekonomi-tips om ngn är intresserad-  När jag har fått nån snilleblixt att tillverka eller klä något föremål med skinn eller skai, vinyl, osv... Då brukar jag kolla på typ återvinningar o liknande efter kasserade soffor- skära bort bakstycket- det är ju nästan alltid helt och i bra skick- då har man massor av skinn att exerimentera och prova sig fram med- oftast helt gratis dessutom.
// SPJ

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
mickemutta Svetsare
29 oktober 2007 · 210 Inlägg

Blir ju skit bra smile  du får se till att lackera den nu. smile

zovix Maskinbefäl
29 oktober 2007 · 1 038 Inlägg

spj skrev:
Ett litet ekonomi-tips om ngn är intresserad-  När jag har fått nån snilleblixt att tillverka eller klä något föremål med skinn eller skai, vinyl, osv... Då brukar jag kolla på typ återvinningar o liknande efter kasserade soffor- skära bort bakstycket- det är ju nästan alltid helt och i bra skick- då har man massor av skinn att exerimentera och prova sig fram med- oftast helt gratis dessutom.
// SPJ

Hehe sjukt bra tips detta!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
axelsson cruiser :)
7 november 2007 · 79 Inlägg

mickemutta skrev:
Blir ju skit bra smile  du får se till att lackera den nu. smile

jajajaja lugna ner dig nu mickemuttames big_smile

cash is king
liquisole
7 november 2007 · 1 237 Inlägg

axelsson_ skrev:
och nu var det givetvis dags för en update, projektet har dock stått stilla i ett par dagar nu, funderar på att spackla mer och slipa på och sedan lackera skiten.. den där idéen med att klä den i skinn verkar rinna ut i sanden, alla jag har pratat med säger att skinn är ett rent helvete och jobba med, antingen blir det slappt eller för hårt spännt så det ser dumt ut, låter kanske som ett lätt problem, bara till att spänna lagaom väl? ... sad

Så nu äre lack som gäller, förmodlingen blir det en svart lack med många lager klarlack, vad tros om det?



http://www.garaget.org/gallery/archive/57383/177315_nntbx2.jpg

lacka själv smådelar är alltid ett bra o billigt alternativ tongue lackade en del av de plastdelar som är inne i bilen själv med MOTiP metallicblå sprayburk samt MOTiP klarlack på och det blev spegelblankt i fint ^^, kan slänga en bild

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/__PIC_0009.JPG

tommie87
7 november 2007 · 349 Inlägg

megaman_k skrev:
Varför skulle besiktningen störa sig på den för? Den är ju knappast ivägen för synfält eller något sånt. Skulle väl vara om den hindrar Airbags men den sitter längre ner hoppas jag, för passagerarens skull... Hade inte oroat mig iaf.

dom har ändå inget med airbagen att göra

Galad8
7 november 2007 · 1 997 Inlägg

Hur går det? har det hänt nåt mer me Mätarhuset? vill se mer ju! big_smile

axelsson cruiser :)
8 november 2007 · 79 Inlägg

Galad8 skrev:
Hur går det? har det hänt nåt mer me Mätarhuset? vill se mer ju! big_smile

Tjenare!

har tyvärr haft lite kärvt om tid.. finns ju inte så mycket bilder att lägga ut mer nu är lack klarlack och färdigmonterat och klart smile blir förhoppningsvis av till helgen!

MVH

Axelsson

cash is king
Galad8
8 november 2007 · 1 997 Inlägg

axelsson_ skrev:

Galad8 skrev:
Hur går det? har det hänt nåt mer me Mätarhuset? vill se mer ju! big_smile

Tjenare!

har tyvärr haft lite kärvt om tid.. finns ju inte så mycket bilder att lägga ut mer nu är lack klarlack och färdigmonterat och klart smile blir förhoppningsvis av till helgen!

MVH

Axelsson

Okej, najs smile

Simppi too fast to live, too young to die
24 december 2007 · 357 Inlägg

ser bra ut och kul när du hittar på eget! smile
(men som några andra redan sagt, lite spännande placering) roll
tänker bara på om du försöker pressa skiten ur den eller nåt o kör 200 å vill kolla på mätaren, då kommer den kännas väldigt långt bort! tongue men fungerar allt i bilen som de ska så behöver du ju inte kolla i såna hastigheter! wink cool
de blir nog bra! tongue
tänkte du dra på skinn så får du först spraya på vatten på skinnet så de blir fuktigt, då blir skinnet större, å sen drar du på det genas, spänner de runt kanterna och fäster det där på nåt vis. big_smile
lycka till wink

mvh simon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang