3362
Sök

Uppkopling internet under dessa dagar?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
Har ni haft problem med att koppla er på internet under dessa dagar?
jag brukar koppla mig på internet flera gånger om dag och fick inget koppling, jag ringde leverantör, frågade vad som var problem och svarade att det fanns inget problem med leverans.
han sa att jag skulle stänga av modemen och vänta 20 minuter, det gjörde jag och det gick bra men tycker inte att det är normal att göra det 5 gånger om dag.
jag misstänker att dom inte vill erkänna kanske en överbelastning under dessa dagar.
är jag ensam om det? eller behöver jag byta min modem? eller leverantör?
Senast redigerat av alain (24 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

410 Inlägg
24 december 2007
jao det blev nå skit med mitt nätverkskort så internet gick ner från 2,1mbit till 0,05mbit å datorn blev allmänt knepig. bytte nätverkskortet och nu går allt som det ska igen smile. kan tilläga att detta är mitt 2a biltema nätverkskort som strejkar tongue men dom är så billiga ändå så det är värt det.

Copyright @ Rybbs Production

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
jag tror inte att det är min nätverkskort efertsom problemet finns med på stationer och bärbar dator, nånting annat måste det vara.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 december 2007
eftersom det värkar funka att stänga av modemet så funkar det sen, så låter det som det är modemet som strular

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

601 Inlägg
24 december 2007
Jag tror på överbelastning då många säkert är på nätet dessa dagar

553 Inlägg
24 december 2007
Jag misstänker att du har flera datorer i samma nät ??? jaja, jag antar det så länge iaf, och om man har t.ex. en router med dålig mjukvara så kan den släppa igenom mac-adressen från någon dator, internetleverantören i sin tur stänger då av nätet för att det bara ska ta emot en mac-adress, ändras denna stängs linjen på ja, beror vilken leverantör du har men som i ditt fall 20 min. En mac-adress är ett unikt nummer för varje nätverkskort..

Så om det ligger till på så vis så tror jag inte att det är någon överbelastning hmm

8 156 Inlägg
24 december 2007
Ibland så kan router-delen bli överbelastad. En kompis till mig fick problemet att modemet stängde av sig om man belastade det med för många "paket" i sekunden.
(Dvs när man laddar hem torrents)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

7 100 Inlägg
24 december 2007
jag har haft problem med det i ett år nu.......

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

553 Inlägg
24 december 2007
Man kan ju prova att köra in nya drivrutiner i routern, hjälper inte det kan man alltid "brygga" routern så den fungerar ungefär som en switch så bör problemet vara löst wink

EDIT: Förhoppningsvis iaf hmm
Senast redigerat av Chrill27 (24 december 2007)

Sök