Hej! Jag har dragit 8mm2 till stereon nu (borde la räcka..?) från batteriet och vill inte Tattarkoppla ihop det med bilens eller stereons iso kablar (som är Ganska Tunna i mitt tycke) så då undrar jag om nån vet vart (och OM) det finns iso kontakter för större kablar? Eller har någon annan en bättre idé? Jag VILL och Ska använda större kablar btw...(pedant skadad ) Ska jag även ha en större säkring p.g.a den större kabeln? Och ska jag helst ha den vid batteriet?
Jag ska enbart använda strömförsörjningen till stereon i framtiden och köra Alla högtalare på slutsteg.... Hojta till om du inte förstog!
Det finns isokontakter som du plockar ihop själv med lösa stift.. Kabelinloppen i kontakthuset är 4x5mm så att det kan gå att löda fast kabeln på stiften och dra en liten krympslang runt det hela... Men att få in skalet funkar inte med 8mm2.. // Tommy
Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare) Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Det finns isokontakter som du plockar ihop själv med lösa stift.. Kabelinloppen i kontakthuset är 4x5mm så att det kan gå att löda fast kabeln på stiften och dra en liten krympslang runt det hela... Men att få in skalet funkar inte med 8mm2.. // Tommy
Hej! Okej, kalas! Är det något ni har? Har tittat men inget hittat... Mvh Patrik
Hej! Jag har dragit 8mm2 till stereon nu (borde la räcka..?) från batteriet och vill inte Tattarkoppla ihop det med bilens eller stereons iso kablar (som är Ganska Tunna i mitt tycke) så då undrar jag om nån vet vart (och OM) det finns iso kontakter för större kablar? Eller har någon annan en bättre idé? Jag VILL och Ska använda större kablar btw...(pedant skadad ) Ska jag även ha en större säkring p.g.a den större kabeln? Och ska jag helst ha den vid batteriet?
Jag ska enbart använda strömförsörjningen till stereon i framtiden och köra Alla högtalare på slutsteg.... Hojta till om du inte förstog!
Tacksam för svar! God Jul /Patrik
Varför ska du ha så tjock kabel till sterion?? Hur stor säkring sitter det i sterion??
Har bara stiften just nu.. kontakthusen är tillfälligt slut... Ska läggas ut på sidan inom kort.. // Tommy
Okej, kalas. Så det är något ni kommer att ha hemma snart?
CTR-Jante skrev:
Varför ska du ha så tjock kabel till sterion?? Hur stor säkring sitter det i sterion??
Vill ha så lite spänningsförlust som möjligt och även "sticka ut från mängden", gör man det på allt så borde de bli lite bättre än snubben som har likadana grejer..lite svårt förklarat kanske... Det sitter en 10A säkring på + Gul men i saab så är original iso + tvärtom har jag för mig så jag borde la sätta en på den Röda istället (?)