4507
Sök

Svår fråga...Finns det iso kontakter för STÖrre kablar?

400 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har dragit 8mm2 till stereon nu (borde la räcka..?) från batteriet och vill inte Tattarkoppla ihop det med bilens eller stereons iso kablar (som är Ganska Tunna i mitt tycke) så då undrar jag om nån vet vart (och OM) det finns iso kontakter för större kablar?
Eller har någon annan en bättre idé? Jag VILL och Ska använda större kablar btw...(pedant skadad big_smile)
Ska jag även ha en större säkring p.g.a den större kabeln? Och ska jag helst ha den vid batteriet?

Jag ska enbart använda strömförsörjningen till stereon i framtiden och köra Alla högtalare på slutsteg....
Hojta till om du inte förstog!

Tacksam för svar!
God Jul /Patrik
Senast redigerat av CroZZeN (24 december 2007)

Ride Like You´ve Never Been Hurt

BilstereoNörd
576 Inlägg
25 december 2007
#2
Det finns isokontakter som du plockar ihop själv med lösa stift..
Kabelinloppen i kontakthuset är 4x5mm så att det kan gå att löda fast kabeln på stiften och dra en liten krympslang runt det hela... Men att få in skalet funkar inte med 8mm2..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

400 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
#3
BAE skrev:
Det finns isokontakter som du plockar ihop själv med lösa stift..
Kabelinloppen i kontakthuset är 4x5mm så att det kan gå att löda fast kabeln på stiften och dra en liten krympslang runt det hela... Men att få in skalet funkar inte med 8mm2..
// Tommy

Hej!
Okej, kalas!
Är det något ni har? Har tittat men inget hittat...
Mvh Patrik

Ride Like You´ve Never Been Hurt

BilstereoNörd
576 Inlägg
26 december 2007
#4
Har bara stiften just nu.. kontakthusen är tillfälligt slut...
Ska läggas ut på sidan inom kort..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

301 Inlägg
26 december 2007
#5
CroZZeN skrev:
Hej!
Jag har dragit 8mm2 till stereon nu (borde la räcka..?) från batteriet och vill inte Tattarkoppla ihop det med bilens eller stereons iso kablar (som är Ganska Tunna i mitt tycke) så då undrar jag om nån vet vart (och OM) det finns iso kontakter för större kablar?
Eller har någon annan en bättre idé? Jag VILL och Ska använda större kablar btw...(pedant skadad big_smile)
Ska jag även ha en större säkring p.g.a den större kabeln? Och ska jag helst ha den vid batteriet?

Jag ska enbart använda strömförsörjningen till stereon i framtiden och köra Alla högtalare på slutsteg....
Hojta till om du inte förstog!

Tacksam för svar!
God Jul /Patrik

Varför ska du ha så tjock kabel till sterion??
Hur stor säkring sitter det i sterion??


trucken
563 Inlägg
26 december 2007
#6
har 6mm2 till min stereo, minst 2,5 skall man ha som matning.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

400 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
#7
BAE skrev:
Har bara stiften just nu.. kontakthusen är tillfälligt slut...
Ska läggas ut på sidan inom kort..
// Tommy

Okej, kalas. Så det är något ni kommer att ha hemma snart?

CTR-Jante skrev:
Varför ska du ha så tjock kabel till sterion??
Hur stor säkring sitter det i sterion??

Vill ha så lite spänningsförlust som möjligt och även "sticka ut från mängden", gör man det på allt så borde de bli lite bättre än snubben som har likadana grejer..lite svårt förklarat kanske...
Det sitter en 10A säkring på + Gul men i saab så är original iso + tvärtom har jag för mig så jag borde la sätta en på den Röda istället (?)

/Patrik

Ride Like You´ve Never Been Hurt

400 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
#8
apoteket00 skrev:
har 6mm2 till min stereo, minst 2,5 skall man ha som matning.

Okej, hur kopplade du in det i stereon/iso då?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

1 634 Inlägg
27 december 2007
#9
Det gör inget om den sista stumpen är tunn. Jag lödar ihop kablarna ca 1 dm ifrån iso-kontakten.

Numera Saab 9-5 Aero -00

400 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
#10
andreas_gbg_ skrev:
Det gör inget om den sista stumpen är tunn. Jag lödar ihop kablarna ca 1 dm ifrån iso-kontakten.

Okej, sen krympslang på?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

1 634 Inlägg
27 december 2007
#11
CroZZeN skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Det gör inget om den sista stumpen är tunn. Jag lödar ihop kablarna ca 1 dm ifrån iso-kontakten.

Okej, sen krympslang på?

hehe, jo självklart. kika på min installation wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00


Sök