4089
Sök

Avbländningsomkopplaren?? Sitter Vart?

Skogs Arbetare
413 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#1
Vet nån vart en sitter, ska installera extraljus....
Senast redigerat av Tompa_Vax (28 december 2007)

Go For It!!

transportkonsult
284 Inlägg
28 december 2007
#2
Det är bara att ta signal från ena lyktan. Mätt dig fram på kontakten.
Ta en testmejsel och testa dig fram. Slå på lyset och kolla alla stift. Det som det kommer ström på är ju lyset. då bör det vara två stift som det inte kommer ström på. Det är helljus och jord. Slå på hellyset. Då borde det komma ström på två stift. Det ena vet vi ju redan att det är vanliga lyset. Det andra stiftet är då helljus.

Bara sätta på en strömtjuv på den som är helljus.

Lite luddigt. Men du förstår nog.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#3
Okay, tack för svaret, förstår nog, men ska jag ta ifrån den kabeln då??, alltså knipsa, skala, skarva dom tre kablarna done...??

Go For It!!

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 december 2007
#4
tre? räcker ju med pluskbeln till helljuset.. ? så extraljusen startar samtidigt som helljuset..

jord hittar du ju vart som helst i karrosen i princip o ström de tar amn får batteriet eller liknande med säkring på kalben

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)


Sök