4099
Sök

Problem me att koppla ihop 2 slutsteg :/ hur gör man? hjälp ?

350 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Tja undrar ifall d finns nån duktig här som vet ifall d går att koppla ihop mina 2 slutsteg ? ena är en Dls monosteg , den andra är en Gas Alpha 4 kanal steg, har prövat många olika sätt men får dom inte att funka tillsammans . . .

Gas stegeget e tänkt att driva alla 4 högtalare+ diskanterna vilket funkar fint

Dls steget ska driva min Mds baslåda me dubbla 12tums basar vilket också funkar

problemet är att stegen vägrar funka ihop bara ?? knasigt

Har testat så att allt funkar separat o d gör dom, från min stereo går d dubbla RCA kablar,
alltså till båda stegen.

Någon duktig som har tid o lust o hjälpa mej börjar bli tröt på att ha sakerna men inte kunna använda dom smile hehe

bilder finns på min sida under  Billjud   kika där    tack!

Mvh Kovamies
Senast redigerat av kovamies (29 december 2007)

757 Inlägg
29 december 2007
hmm varför har du en splitter till ena steget för?
blir väl bara delning från ena sidan då? ska di köra splitter lär ju ju splitta från både väsnter och höger?

1 400 Inlägg
29 december 2007
Till ett 4 kanals steg behövs det ju 2 par lågnivå om du inte har en "y"förgrening. och en till mono steget = 3 par. hur har du kopplat ? och vad menar du med att koppla i hop dina steg? ta signal från mono steget eller

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
29 december 2007
2st rca = lågnivå utgångar från sterion behövs för att driva 4 kanals steget. Har du en subwoofer utrgång bak på själva sterion så kan det vara en lösning för det andra steget, då kan du dessutom styra basens volym, (gör jag på min men då har jag en aktiv låda). Annars får du som nämnt tidigare försöka dig på en splitter/skarvsladd för rca.

//Edge

Sök