Bilbatteri- Växla från 62A till 68A?

Eddie_Boy
28 december 2007 · 584 Inlägg

Kan man sätta i ett 68A eller större batteri i en bil som har 62 original? Och vad e fördelarna/nackdelarna isf?

silverbird
28 december 2007 · 666 Inlägg

ja, skillnaden är bara den att du kan plocka ut mer ström genom batteriet

//Silver

bumpe Lastbilsmekaniker
29 december 2007 · 3 878 Inlägg

Nackdelarna är att stora batterier inte får plats och att de kostar mer...

Men ska du byta upp dig från 62 till 68 så kommer du inte märka så mkt skillnad mer än att batteriet är nytt...

Eddie_Boy
29 december 2007 · 584 Inlägg

bumpe skrev:
Nackdelarna är att stora batterier inte får plats och att de kostar mer...

Men ska du byta upp dig från 62 till 68 så kommer du inte märka så mkt skillnad mer än att batteriet är nytt...

Okej nee men ja såg förut att ja har ett 74Ah i nu o så titta jag lite på Banner Running bull 95Ah men insåg att de var betydligt längre så de kommer inte få plats.. Så jag beställde ett Banner Running bull 70Ah ist.. Tror inte de gör ngn större skillnad på 4Ah? Det jag har i nu är iaf kass, bilen har stått i en vecka o så mätte ja på batteriet igår och då var de 9V.. Och sen satte jag på laddaren o när ja skulle starta med hjälp av "start" funktionen på laddaren så funka det inte iaf så det har nog gjort sitt det batteriet. Funderar på om de kan va ngt som drar lite ström hela tiden när bilen står avstängd ...

Eddie_Boy
29 december 2007 · 584 Inlägg

GAS 910FBS102444L

För fyra AFS-säkringar. Som är en ny typ av säkring av hög kvalité. Fyra röda och fyra blå LED lysdioder.


Sån har jag och den lyser hela tiden när bilen är avstängd. Ska den göra det? eller kan det vara det som drar ur batteriet hela tiden?

Miklen
29 december 2007 ·

Mät om bilen drar ström.. bara att koppla in en multimeter.. Om det nu inte drar mer än 10A för då får du nog ta hjälp av en amperetång..detta är ju ändå bäst så.

Eddie_Boy
29 december 2007 · 584 Inlägg

Miklen skrev:
Mät om bilen drar ström.. bara att koppla in en multimeter.. Om det nu inte drar mer än 10A för då får du nog ta hjälp av en amperetång..detta är ju ändå bäst så.

jaa men vart ska jag mäta då? roll

Herr_Talladega V.I.P
29 december 2007 · 286 Inlägg

Ta bort pluskabeln. Mät sedan med en amepremeter mellan pluskabeln och pluspolen på batteriet. Då ser du ifall det går någon ström.

Eddie_Boy
30 december 2007 · 584 Inlägg

Sanny skrev:
Ta bort pluskabeln. Mät sedan med en amepremeter mellan pluskabeln och pluspolen på batteriet. Då ser du ifall det går någon ström.

Okej ska prova de nu då.. Hmm men ja tror batteriet e kasst.. Jag hade laddaren påslagen o då såg ja på Kondensatorn att det stod 14v. tog sedan bort laddaren som hade laddat över hela natten och då stod de 12V på Kondensatorn. Lade sedan märke till att Volten sjönk på Kondensatorn hela tiden. Försökte starta bilen men det klickade typ bara. Drog knappt inte runt nått. Sen när ja skulle gå ut från garaget så hade de sjunkit till 11.3V på bara ngr min..

Drönirettab
30 december 2007 · 21 761 Inlägg

Ja, då verkar det som att batteriet är dåligt och inte tar emot laddning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang