Jag får väl försöka slå ett slag för SAAB då även fast de faller på punkten "bakhjulsdriven".....
Palicuse skrev:
Va ok i budgeten.
Man hittar lätt en 9000 2.3T -97:a (A50) som har det mesta i utrustningsväg.
-Billiga reservdelar.
-Tar hyvsat lite bränsle.
-Ingen svindyr försäkring.
Palicuse skrev:
Ha bra utrymme.
Stort både som förare och som passagerare, bra lastutrymme.
Palicuse skrev:
Ju bekvämare ju bättre.
-SAAB:s erkänt bra skinnstolar med värme både sommar som vinter
-ACC.
-Styr med skinnratt och byt växel med skinnknopp.
-Sportchassit ger en färd mittimellan bekvämt och sportigt.
-Svenskt och välisolerat, går tyst.
225hk & 350Nm ger ganska "bra drag" redan original, dessutom är det oerhört lättrimmat om man så vill

De sista årsmodellerna är pålitliga och bjuder sällan på överaskningar.
Ser man till att byta "slitdelar" håller de i evigheter.
Motorn håller för myyyycket.
Lådan är väl sådär... men -97:an med symetrisk diff är den bästa och hållbarheten är bra om man är en vettig chafför.
I övrigt är konstruktionen på bilen stritsvagnslik med bra säkerhet.
Palicuse skrev:
Bakhjulsdriven.
........
Palicuse skrev:
Inte för svår att förändra efter smak.
Där får man ha lite fantasi så det inte finns sådär värst mycket att välja på i "påhängskatalogerna".
Palicuse skrev:
Så den passar från en ungdom till en medelålders familj som har leksuget kvar

.
Lasta familjen och åk tryggt för att sedan piska på på bana utan familj, gubbe som ung spelar ingen roll.