Spåra bilen!

naak2803
29 december 2007 · 346 Inlägg

Hej, jag håller på att programmera ett litet projekt, det är så att jag har gjort en bildator som sätts på auto när bilen startar, och har dessutom en inbyggd GPRS modem (112kb/s)...

den här programmet som jag har utvecklat kopplar auto upp varje 5 min och skickar GPS koordinater till en databas som i sin tur visar koordinaterna på google map... (har använt mig utav google maps api)...

så nu kan jag spåra bilen från vilken dator som helst med internet uppkoppling...


söker beta testare... eller personer som är villiga att utveckla projektet lite mer...
och är HELT öppen för nya tips och ideer för att förbättra systemet..

ni som är intresserade kan adda mig på msn... nabil_akhlaque@hotmail.com

------------
Programmet är programmerad i VB6...


här är en liten screen på hur jag kan se vart bilen är...  den talar även om bilen är parkerad eller ifall den rullar...

http://projekt100000.se/track.jpg

...kanske ska tillägga att man måste självklart redan ha en bildator förr detta ska funka wink

Senast redigerat av nabil_akhlaque (1 januari 2008)

zewmah
29 december 2007 · 81 Inlägg

Montera en webkamera i instrumentbrädan så att du kan plocka bilder på eventuella biltjuvar.

naak2803
29 december 2007 · 346 Inlägg

zewmah skrev:
Montera en webkamera i instrumentbrädan så att du kan plocka bilder på eventuella biltjuvar.

HAHAH neej det går ju inte... då måste ju datorn va igång när bilen är avstängd!

Sushikocken Sleeper
29 december 2007 · 3 084 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:

zewmah skrev:
Montera en webkamera i instrumentbrädan så att du kan plocka bilder på eventuella biltjuvar.

HAHAH neej det går ju inte... då måste ju datorn va igång när bilen är avstängd!

hehe du får väl monetra solel på taket då tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
zewmah
29 december 2007 · 81 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
HAHAH neej det går ju inte... då måste ju datorn va igång när bilen är avstängd!

Njea, du får nöja dig med att plocka bilder på dom som lyckats köra iväg med din bil.

naak2803
29 december 2007 · 346 Inlägg

zewmah skrev:

nabil_akhlaque skrev:
HAHAH neej det går ju inte... då måste ju datorn va igång när bilen är avstängd!

Njea, du får nöja dig med att plocka bilder på dom som lyckats köra iväg med din bil.

men det behövs ju inte.. det kan ju inte komma långt.. när jag kan se dem på kartan...

"they can run... but they can't hide"

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
29 december 2007 · 1 660 Inlägg

Låter som en idé som kan ge massor med pengar..
Grubblat på patent??
Kanske ioförsig finns nåt larm på marknaden med den funktionen, men alltid kul med folk *privatpersoner* som utvecklar produkter

bandit666
29 december 2007 · 83 Inlägg

ELLER så lägger du 3000 spänn på att köpa ett " TracMe" paket som simpelt kopplas in i bilen, du får larm direkt i mobilen och ett larm till vaktbolag alt polis och du får se direkt i mobiltelefonen vart din bil färdas.
passar bil, båt, mc etc allt som är dyrt och som har en strömkälla, DEN E FIN!"

Lalle87
29 december 2007 · 262 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:

zewmah skrev:

nabil_akhlaque skrev:
HAHAH neej det går ju inte... då måste ju datorn va igång när bilen är avstängd!

Njea, du får nöja dig med att plocka bilder på dom som lyckats köra iväg med din bil.

men det behövs ju inte.. det kan ju inte komma långt.. när jag kan se dem på kartan...

"they can run... but they can't hide"

Men om de flyr senare så har du dem på bild

Phaetoon
30 december 2007 · 8 156 Inlägg

Jag tycker helt klart att du ska ska starta egen firma och sälja lösningen till bilister!
Hur hade du tänkt att betatestningen skulle gå till?
Skulle man kunna beta-testa den utanför bilen också? (åker en del tåg osv...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
30 december 2007 · 8 156 Inlägg

bandit666 skrev:
ELLER så lägger du 3000 spänn på att köpa ett " TracMe" paket som simpelt kopplas in i bilen, du får larm direkt i mobilen och ett larm till vaktbolag alt polis och du får se direkt i mobiltelefonen vart din bil färdas.
passar bil, båt, mc etc allt som är dyrt och som har en strömkälla, DEN E FIN!"

Det lär ju bli lite billigare än så?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
naak2803
30 december 2007 · 346 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
Hej, jag håller på att programmera ett litet projekt, det är så att jag har gjort en bildator som sätts på auto när bilen startar, och har dessutom en inbyggd GPRS modem (112kb/s)...

den här programmet som jag har utvecklat kopplar auto upp varje 5 min och skickar GPS koordinater till en databas som i sin tur visar koordinaterna på google map... (har använt mig utav google maps api)...

så nu kan jag spåra bilen från vilken dator som helst med internet uppkoppling...


söker beta testare... eller personer som är villiga att utveckla projektet lite mer...
och är HELT öppen för nya tips och ideer för att förbättra systemet..

ni som är intresserade kan adda mig på msn... nabil_akhlaque@hotmail.com

------------
Programmet är programmerad i VB6...


här är en liten screen på hur jag kan se vart bilen är...  den talar även om bilen är parkerad eller ifall den rullar...

http://projekt100000.se/track.jpg

PS. söker även efter sponsorer... för ev hårdvara...

naak2803
1 januari 2008 · 346 Inlägg

kanske ska lägga till att man måste ju självklart redan ha en bildator för att detta ska funka wink

Phaetoon
1 januari 2008 · 8 156 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
kanske ska lägga till att man måste ju självklart redan ha en bildator för att detta ska funka wink

Bildator som en intern bildator, eller som en pc/mac med usb-gps?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
naak2803
1 januari 2008 · 346 Inlägg

Phaetoon skrev:

nabil_akhlaque skrev:
kanske ska lägga till att man måste ju självklart redan ha en bildator för att detta ska funka wink

Bildator som en intern bildator, eller som en pc/mac med usb-gps?

pc med usb-GPS mottagare wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang