4149
Sök

Bromsljus problem (Volvo 740 -88)

83 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#1
Märkte idag att bromsljusen inte funkar.

jag har bytt alla 3 lampor dvs en uppe i bakrutan och en på vardera baklyktorna, alla lampor sitter som dom ska.
Har kollat så alla säkringar, dom är hela.

dom i baklykterna lyser som vanligt men varken bromsljuset i bakrutan eller dom vanliga bromsljusen lyser inte när jag bromsar...

någon som har nått förslag var man kan börja felsöka?

mvh danne

Volvo vad annars ?

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
3 januari 2008
#2
tjena, kolla relä:et och jordningen.. kan lätt bli oxidens om man inte rengör.. ser att du har de gamle baklljusena med kan lätt bli oxid i kontaktytan ta loss och skrapa lite lätt med en kniv eller en plattmejsel.. testa dessa annars för du mäta strömmen med en multimeter.. förstår du dig inte på så be en kompis eller granne

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 januari 2008
#3
kolla så du får ström till lamperna  tryck ner bromsen å kolla med nån volt mätare har du det så är det bara dålig kontakt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

83 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
#4
okok tacktack för svaren (=
hoppas de löser sig,  ska direkt gå ut i garaget o kolla de.

Volvo vad annars ?

945 Inlägg
3 januari 2008
#5
bromsljuskontakten?

blinka blått om du vill rejsa!

83 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
#7
dom lyer ju som vanligt, men händer inge när man bromsar, men satt bara en kontakt i bromsljusgrejen som sitter vid pedalen, finns 1/2 ledig plats så vet inte vilken kabel som skall in, om det är så att det skall sitta 2...

mvh danne

Volvo vad annars ?


Sök