4114
Sök

Mystisk ströning via auxingång.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej

Har en väl fungerande bilstereoanläggning, men när man kopplar in en extern ljudkälla t.ex. mobiltelefon (via kabel och ej bluetooth) så får jag en mystisk störning. Störningen finns bara där när mobiletelefonen får laddning från ciggutaget på bilen.

Störningen låter som hjärtslag i basen.

Funderar om det kan bero på att ciggutaget och stereon inte har samma jord.

Telefonen är en Nokia N95 och med orginal A/V-kabel låter jag ljudet gå ut i högtalarna på bilen och displayens bild blåses upp på min 7" skärm.

Är det någon som varit med om något liknande?

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...


Sök