4126
Sök

Separat batteri. Hur ska jag koppla?

584 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan. tänkte utöka mitt ljudbygge lite nu under vintern och tänkte koppla in ett separat batteri i bagaget. Hur ska man göra för att lyckas med detta på bästa sätt? Jag upplever att lamporna blinkar i takt med musiken trots att ja har en kondensator så tänkte prova med ett extra batteri. Men iaf så undrar jag hur jag ska koppla det hela? Kan jag köra kondensatorn på det nya batteriet i bagaget eller är kondensatorn onödig när jag har ett extra batteri?
Och så dra en minuskabel från generatorn till de nya batteriets minuspol? eller? Orkar originalgeneratorn "ladda/driva" båda batterierna? Dom e på ca 70 Ah vardera.


Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 januari 2008
#2
Finns många trådar om detta, men kolla i mitt galler så har du kopplingsschema där..

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

584 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
#3
zovix skrev:
Finns många trådar om detta, men kolla i mitt galler så har du kopplingsschema där..

/Magnus

Okej.. ja har sökt lite grann men inte fått så bra svar.. men ska kolla ditt galleri smile tack!



Sök