4127
Sök

Varför kommer det ingen bild på Huvudenheten?

Dann3
5 januari 2008
Trådstartare
#1
Installerade min huvudenhet igår och det är en INDASH med 7" skärm som åker ut och den funka perfekt igår men nu över natten när jag skulle testa den idag igen så funkade det att fälla ut skärmen och ljud kom det i högtalarna och alla knappar funkade MEN ingen bild på skärmen den va helt vit? Vad kan detta bero på? Kan det vara kylan att det är så kallt ute?

/danne

452 Inlägg
5 januari 2008
#2
låter konstigt eftersom den funka dagen innan. Ingen kabel som trillat ur eller dylikt?
Vad är det för skärm??

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 januari 2008
#3
Kan kanske vara det ja, jag har funderat på att köpa en JVC KW-AVX800 och i manualen till den står det att man inte ska starta stereon om det är väldigt varmt eller kallt utan man ska låta tempen i bilen stabilisera sig innan man drar igång grejorna.

Det kan inte vara fukt eller något sådant då ??

Eller att den "fastnat" på någon video-in som tex den för backkamera ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Dann3
5 januari 2008
Trådstartare
#4
Hm jag vet inte allt fungerade dagen innan sen så idag så fungerar ju fortfarande allt men får ingen bild kan ändra låtar tex och lyssna men fortfarande ingen bild hm...

Har liksom inte rört den eller kladdat med någon kabel. Och visst är det kallt ute och bilen står ute med -2 är det här hemma och snö hmm

Det är en spelare från www.parabolnet.se
Senast redigerat av Dann3 (5 januari 2008)

452 Inlägg
5 januari 2008
#5
är det en billig kina maskin så kan den ha gått sönder, brukar inte vara någon vidare kvalitet på dessa prylar.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Dann3
5 januari 2008
Trådstartare
#6
Det har med kylan att göra verkar det som läste lite runder
Senast redigerat av Dann3 (5 januari 2008)

BilstereoNörd
576 Inlägg
6 januari 2008
#7
Funkar den inte i en bil oavsett lite kyla så är det absolut inget att ha!

Det är fortfarande ingen bra kvalitet på dessa noname kina apparater!
De glappar och krånglar, funktioner faller bort en efter en..

Lämna in den på garanti eller lämna tillbaka den!!
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl


Sök