4326
Sök

Slutstegsproblem, är mitt i kopplandet så snabba svar uppskattas

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Håller på att koppla om lite i bagaget. har haft ett fungerande system innan med ett slutsteg och 2st 6x9, och skulle nu koppla in ett steg och en bas till detta. Har fixat och trixat, försökte koppla in båda stegen, ett till 6x9erna, och ett till basen. Då fungerade bara basen. Då tog jag bort det andra steget.
Basen funkade fortfarande. Sen kom jag på tanken att ta delningsfilter som jag hade, dvs låta slutsteget gå till ett focal delningsfilter, som sedan delar sig till basen och högtalrna. (vet inte om detta funkar alls). Då blev det helt tyst.

Slutstegets "neon" lyser, men inte powerlampan. Ström, jord och remote har funkat innan, och verkar fungera nu med. Det slockanar om man rycker remoten, och protectionlampan lyser om man rycker +.

Vad kan vara fel tror ni? Har provat att koppla som innan, steget direkt på basen, och till 6x9erna, men inget funkar. Har även provat en annan lågnivåkabel.

Braaaaap?

21 761 Inlägg
7 januari 2008
Vad har du för steg?
Hur har du dragit strömkablarna till stegen?
Hur många par lågnivåkablar har du, ett par eller två par?

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
problemet löst, Säkringen på strömkabeln hade poffat. Skaffar en ny imorgon

Braaaaap?

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vad har du för steg?
Hur har du dragit strömkablarna till stegen?
Hur många par lågnivåkablar har du, ett par eller två par?

Men för att svar på frågorna:
Steg: Arizona eagle a-260 (tror jag)
Strömakbeln går direkt från batteriet.
Ett par lågnivåkablar.

Braaaaap?

Gladen Beetle
237 Inlägg
7 januari 2008
Hur har du kopplat som?

För mej låter den här beskrivningen som att ena steget in får tillräckligt med ström, eller att den inte får nån ström alls. Man delar upp kabeln i 2 mindre från batteriet och därifrån till dem två stegen. Sen om kopplat vidare lågnivå från ett steg till ett annat så borde de inte vara nå problem.

Har du kollat jorden riktigt ordentligt? dålig jord medför en hel del problem. Sen om nån kabel sitter fel på lågnivån kan också va till besvär. Kolla allt igen från batteriet till stegen till jordpunkten. Samma från stereon till stegen. Kolla alla säkringar på stegen.

Gladen Beetle
237 Inlägg
21 761 Inlägg
7 januari 2008
Okej, du har ju redan hittat felet ser det ut som. smile  Men kolla igenom alla kablar noga innan du sätter dit en ny säkring, någonting har ju orsakat att säkringen gick sönder.

Sök