4377
Sök

batter/ladd problem på toyota!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
#1
hej! har fått lite rpboblem med toyyan! den har börjat dra ur batteriet verkar det som, den kan stå i en timme med batteripolen på, sen orkar den inte starta..

tar man av polen så kan man KANSKE starta dan efter.. men det är ingen säkerhet längre..

ska i morgon ta att mäta upp hela säkringlådan å kolla om d e ngt som drar ström, men skulle gärna vilja he några mer tips på vad det skulle kunna vara!

kanske kolen i generatorn som börjar ge sig?

mvh båge

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

21 761 Inlägg
8 januari 2008
#2
En sak som du kan kolla är om generatorn tjuvdrar ström, testa att ta loss laddkabeln vid generatorn (B+) och mät. Men först av allt så bör du ladda upp batteriet med en batteriladdare innan du börjar mäta en massa. smile

Batteriet mår väldigt dåligt av att vara så pass urladdat att inte startmotorn orkar vrida runt. Om dessutom batteriet håller på att vara utslitet så är risken stor att det pajjar ganska snart.

Vet du hur gammalt ditt batteri är ungefär?
Senast redigerat av Drönirettab (8 januari 2008)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
#3
hade det varit vanlig persson bil hade jag gått ut å kollat generatorn på stört! (e så trött på detta) men med tanke på att motor sitter under sätet så är det lite mer problem tongue men ska kolla detta! batteriet kan vara ngt år gammalt.. kanske dags å byta skiten ändå sad vilket jag inte har råd med för tallfullet..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
#4
jo batteriet sitter så enkelt, men inte generator å sånt bös, d sitter ju under motorn på ngt konstigt sätt.. så får ju hissa hela bilfan för att komma åt sånt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

21 761 Inlägg
8 januari 2008
#5
Aha. Raderade det inlägget för att jag missuppfattade litegrann, tänkte just på batteriplaceringen men det var ju generatorn som det handlade om. smile

Då är det ju lite bökigare förstås, håller med.

Men går det inte att plocka bort passagerarstolen och komma åt generatorn?

Har för mig att man kan det på L300 iaf, men kan minnas fel dock.
Senast redigerat av Drönirettab (8 januari 2008)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#6
har kanske kommit på felet nu! verkade som att xtraljus relät hängt sig, så d e bort plockat nu! så hoppas på att fet kommer funka! återkommer om felet kvarstår!
Senast redigerat av båge (10 januari 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.


Sök