2846
Sök

AKUT hjälp med stereo

3 722 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Har köpt ny stereo. En 2DIN som skall ersätta min HU-605 Stereo. Men nu när allt är inkopplat så lyser bara stereons knappsats till när jag vrider till Läge2 och sen lyser den till igen när jag vrider till läge3.

Så ström måste den ju få??, eller är det någon kabel som spökar??

Fick även köpa ISO-kablage så att den skulle passa. : http://www.mds.se/?artnr=PC2-71-4

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 januari 2008
kan nog vara en sladd som spökar... fabrikationsfel oxå iof sej.. men det är inte så vanligt.... men jag tippar på de första smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

95 Inlägg
7 januari 2008
jag håller med lite på att det kan vara fabrikationsfel
men prova också att koppla ihopa + sladden med remoten som går till stereon
altså inte den du andvänder till att koppla till steget utan den du kopplar till tändningen funkar det inte då så hade jag kontaktat köparen Lycka till

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!

3 722 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Då får vi hoppas på att det är en sladd och inte stereon. Då får jag spel eftersom jag köpt den på Tradera-

3 722 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
ngen som haft samma problem innan???

Gladen Beetle
237 Inlägg
7 januari 2008
Tar du bort remoten till stereon så behövs ingen nyckel till å starta den. Radioläge brukar ju vara en sladd ifrån tändningslåset Nr I alltså. En sladd som är tändningläge nrII En sladd som startar bilen nrIII. Undersök dem tre sladdarna. Remoten e oftast blåvit.

Mot förmodan så är det nog stereon, ett jävla klatter med dem där sladdarna ifall de skulle va dem de är fel på.

801 Inlägg
10 januari 2008
12volten (strömmen) på iso kontakten, bör vara gul, försök att vicka lite på den, altenativt tryck in den mer i isokontakten, har haft sånt problem

Sök