9 januari 2008
Trådstartare
Hejsan. Jag ska köra ljudet på Banner batteriet (i bagaget) och de andra som vanligt bilbatteri. (jag vill att ljudet endast ska drivas på Banner batteriet)
BANNER RUNNING BULL 70Ah. "Gelebatteri på 760A. Ett kraftpaket för speciella fordringar så som bilstereo byggen m,m. Modernaste AGM-teknologi som binder elektrolyten i fibrer och gör Running Bull förutbestämt för insatser och kraftansträngningar där andra har gett upp för länge sedan. Helt underhållningsfritt, helt förslutet läcksäkert skal. Skak och vibrationssäker. Passar till dom flesta personbilar, men även perfekt till bilstereobyggen, offroad bilar, jord och skogsbruksmaskiner m,m"
EXIDE POWER START 68Ah.
Eftersom jag har två olika batterier så ska jag använda mig av skiljerelä har jag förstått. Jag läste nånstans att man inte skulle blanda blybatterier med gele men nu har jag ju redan köpt dessa batterier. Men kommer det att funka med skiljerelä eller kommer batterien bli förstörda och dra ur varandra? Eller vad är det som gör att man inte ska blanda Gele o vanliga batterier?
Kom gärna med tips o synpunkter!
Jag tänkte koppla enligt kopplingsschemat på Zovixs galleri.
Senast redigerat av Eddie_Boy (9 januari 2008)