4065
Sök

ang 4ohms basar

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#1
har ett spl mono steg ,den har dubbla ++ dubbla --

skall man koppla ihop basarna till ett + o ett - ??

elr köra bägge + i dom 2 plus kontakterna? samma me minus?

steget lämnar 1200w rms 1ohm..

dock får jag väl endast ut 2 ohm me mina basar har ej dubbel talspole..

dls magnesium basar...

basar på bra nu men tänkte bara så man får fakta,o har gjort rätt:D


16 197 Inlägg
11 januari 2008
#2
de båda + å - e linkade inne i steget.. steget har dubbla bara för att göra de lättare å koppla in fler basar.. så koppla in en bar på varje "kanal". då får du  2 ohm.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#3
okok det är så jag gjort:) förstod nästan att de va så:)tack iaf:)


400 Inlägg
11 januari 2008
#4
Kan tillägga att Mutant stegen är så också...

Ride Like You´ve Never Been Hurt


Sök