till fixning av amazon 64 (retro style) uppdaterad nya bilder 31/12

ghost_boy83 CREW
28 oktober 2007 · 2 594 Inlägg

midnightmike skrev:
det kommer bli en grym bil, jag kan hjälpa till:)

låter jätte bra det kan behöva all hjälp jag får ska se till att den rullar först nu så kanske vi kan ut å sladda lite inan bes

ghost_boy83 CREW
10 november 2007 · 2 594 Inlägg

har lite fullt upp nu me flytt och renovering av lägenhet smile men håller på att lokalisera startproblemet en polare ska jälpa mig att kolla tändningen förhoppnigsvis startar den då blir det nya bilder

Legolol
22 november 2007 · 169 Inlägg

kommer följa detta projekt med glädje

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
ghost_boy83 CREW
31 december 2007 · 2 594 Inlägg

tja boys fick fälgarna till v70in i dag  men dom passade så  bra på amazonen eller va tycker ni kanske sätter dom på den i stälet ?

http://i91.photobucket.com/albums/k306/stenmarkarn1/amazonflg1.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k306/stenmarkarn1/amaflg2.jpg

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
31 december 2007 · 2 009 Inlägg

kan nog bli bra detdära...
Brorsan har en low street stukad amazon med 19"are.
Kommer snart i en b20 på 220sug hk i den oxå..
Den är riktigt frän smile
Ska se om jag inte kan ta ett par bilder på den så får du kanske lite insperation wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
ghost_boy83 CREW
31 december 2007 · 2 594 Inlägg

BMTech skrev:
kan nog bli bra detdära...
Brorsan har en low street stukad amazon med 19"are.
Kommer snart i en b20 på 220sug hk i den oxå..
Den är riktigt frän smile
Ska se om jag inte kan ta ett par bilder på den så får du kanske lite insperation wink

ja gärna det alltid bra med inspiration wink men frågan är om jag ska ha dessa på amazonen eller på v70in svår nöt at knäcka

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
31 december 2007 · 444 Inlägg

Blir en väldigt svår nöt att knäcka med tanke på att bultcirklarna skiljer sig ganska mycket. Amazon, PV/Duett och en del amerikanare har samma bultcirkel (5-114,3). Senare Volvo 5-bult har samma bultcirkel (5-108) men olika inpressningsdjup.
Många som gjort  det misstaget med sina amazoner när det gäller bla. reservhjulet. Dom har bara kastat i en random volvofälg med ett däck som håller luft i bagaget och sedan när dom ska byta däck vid punktering läser dom en lång ramsa för att hjulet inte passar :>

Dessutom, om jag får säga min högst personliga mening, passar dom verkligen inte på den bilen smile

Senast redigerat av gregolt (31 december 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
ghost_boy83 CREW
31 december 2007 · 2 594 Inlägg

gregolt skrev:
Blir en väldigt svår nöt att knäcka med tanke på att bultcirklarna skiljer sig ganska mycket. Amazon, PV/Duett och en del amerikanare har samma bultcirkel (5-114,3). Senare Volvo 5-bult har samma bultcirkel (5-108) men olika inpressningsdjup.
Många som gjort  det misstaget med sina amazoner när det gäller bla. reservhjulet. Dom har bara kastat i en random volvofälg med ett däck som håller luft i bagaget och sedan när dom ska byta däck vid punktering läser dom en lång ramsa för att hjulet inte passar :>

Dessutom, om jag får säga min högst personliga mening, passar dom verkligen inte på den bilen smile

tängte i sånnafal lösa det hela med 30mm spacers+x70bultmönster smile
men vilka fälgar tycker du man ska ha då kom gärna med förslag ponera att bilen ska va svart me

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
31 december 2007 · 444 Inlägg

Fan, du hade tänkt på det wink Annars kan man ju byta bakvagn och framvagn till 140 och på så vis få skivbromsar runt om smile Hade du bott längre norrut hade jag kunnat tipsa som båda två kompletta till ett vrakpris wink

American Racing Torque Thrust II ser oförskämt bra ut på många bilar, däribland också Amazoner smile

http://pici.se/pictures/xhUUoktST.jpg

Senast redigerat av gregolt (31 december 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
ghost_boy83 CREW
31 december 2007 · 2 594 Inlägg

ja j äklars dom satt ju klockrent smile får spara till sånna lär kosta en slant, de där me 140bakaxel lär ju smart fan man vill ju ha skivbroms får kolla på en lösning, vill du veta nå komiskt denna amazon har rullat i boden smile

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
31 december 2007 · 444 Inlägg

skaffa framvagn också, så jobbigt med oliak bultcirklar fram och bak smile dock är det högst osäkert om ACTTII finns i bultcirkel 5-108, är inte så vanlig utanför Sverige (förutom några fransoser + Ferrari wink.
Körde just iväg ett lass med volvogrejjer till det lokala skrotupplaget. Bla en bakaxel och en komplett framvagn med fjädrar, dämpare, axlar, motor, växellåda osv smile

Hur länge sen var det då? smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
ghost_boy83 CREW
2 januari 2008 · 2 594 Inlägg

gregolt skrev:
skaffa framvagn också, så jobbigt med oliak bultcirklar fram och bak smile dock är det högst osäkert om ACTTII finns i bultcirkel 5-108, är inte så vanlig utanför Sverige (förutom några fransoser + Ferrari wink.
Körde just iväg ett lass med volvogrejjer till det lokala skrotupplaget. Bla en bakaxel och en komplett framvagn med fjädrar, dämpare, axlar, motor, växellåda osv smile

Hur länge sen var det då? smile

jaha ja de va synd varför slänga ? fan sånt betalar ju folk för smile det va ca 4år sen den gick i boden

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
2 januari 2008 · 444 Inlägg

Hade ut på annons, men intressent var jävligt svalt smile Hade inte plats för det längre så jag kastade det jag inte kommer behöva i framtiden. 14 dörrar i varierande skick, framvagn+bakvagn + 4 pallar blandat järnskrot från 140-serien smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
amazone
6 januari 2008 · 16 Inlägg

De kommer bli fränt de där smile

Volvo Amazon kunglit uderbart ;D
zapparn_
9 januari 2008 · 257 Inlägg

Jag tror att det skulle vara sjukt snyggt samt fräscht med helröd inredning till blanksvart bil samt kanske nåra lackade detaljer i kupénbig_smile

ghost_boy83 CREW
10 januari 2008 · 2 594 Inlägg

zapparn_ skrev:
Jag tror att det skulle vara sjukt snyggt samt fräscht med helröd inredning till blanksvart bil samt kanske nåra lackade detaljer i kupénbig_smile

bra ide har ochså vart inne på mörkrött skinn får se när de närmar sig till helegen ska den gås i genom så jag får i gång skiten

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
10 januari 2008 · 5 042 Inlägg

grymt!

C H E V R O L E T <3
_Wallis_
10 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Tycker du ska skita i de morderna fälgarna och köra på ett fint Rod stuk! med fin utvändig lack lite cutsom moddar, Och lacka en orginal ratt och instrument bräda i te.x grön eller röd flake lack. Finns även ngn typ av inrednings material som har flake effekt, Det kan du använda till stols klädsel på sidorna och på ryggen av stolen, Sammt dörrsidorna, Med snygga sömmar så det får lite form. Byta ut mattan till ngn färgad. Skippa allt vad neon heter. På med en G-Keps, Och klassiska rod fälgar te.x ATT fälgarna ovan.

http://www.interiormall.com/images/cat/fabric/Plastex/Sparkel-Royal-Blue.jpg
Flake

http://www.seriouswheels.com/pics-1960-1969/1966-Volvo-Amazon-Custom-Coupe-by-Bo-Zolland-Rear-And-Side-1024x768.jpg
Försök att få till ett sådant stuk, Bortsett från färg/fälgar. Se om du kan göra listerna på ngt sett och sattsa på en 2 tonslack. Vit/röd? B-Stolparna e borta på denna det ser ju grymmt bra ut men stort ingrepp.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
10 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Om du blev intreserad av inrednings konceptet så kan jag ta fram ett mer detaljerat åt dig.
som är anpassat för Amazon inredning. Det blir grymmt snyggt smile

// Wallis

Kan du andas kan du dö.
ghost_boy83 CREW
11 januari 2008 · 2 594 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Om du blev intreserad av inrednings konceptet så kan jag ta fram ett mer detaljerat åt dig.
som är anpassat för Amazon inredning. Det blir grymmt snyggt smile

// Wallis

tack gärna de alla ideer mottages smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang