3730
Sök

bränd signaljord

8 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Hej allihopa
kan börja med att jag har läst igenom dom flesta trådarna om dålig jord och brända signaljordar så ni behöver inte säga åt mig att läsa andra trådar.
Det jag undrar är vilken/vilka signal jordar jag bränt

domhär värderna får jag med multimeter(om ni behöver några andra så kan jag mäta upp dom)
(jorden som är kopplad till slutsteget har jag användt som jord på dessa värden)

RCA1 - RCA2 = 7,8ohm
RCA1 - jord = 16ohm
RCA2- jord =  17,8

RCA3 - RCA4 = 9ohm
RCA3 - jord = 16,9ohm
RCA4 - jord = 18ohm

Från HU sidan av RCA kablarna mot slutsteget (dessa värden är ca, varierade 0,10-0,20)
RCA1 = 22ohm
RCA2 = 22ohm
RCA3 = 22ohm
RCA4 = 22ohm

Jord - RCA ch 1 = 1ohm*
Jord - RCA ch 2 = 1ohm*
Jord - RCA ch 3 = 1ohm*
Jord - RCA ch 4 = 1ohm*

*varierade mellan 0,9 och 1,0

tacksam för svar, och om nån skulle kunna rekommendera en som kan reparera dessa skador i närheten av Borlänge så skulle jag vara otroligt tacksam.

mvh Krister aka Morke
Senast redigerat av Morke (12 januari 2008)

2 024 Inlägg
12 januari 2008
Börja med att skriva vad du har för problem istället.
De där mätningarna säger iallafall inte mej någonting, du har ju bevisligen inte någon bränd signaljord iallafall för då hade du haft avbrott.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

8 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Ah ser nu att jag inte lagt in något om det, sorry.
Jag har nog någon form av generatorvin, störning när fläkten är igång och det knäpper i högtalarna när jag sartar stereon när bilen är igång, när motorn är av och stereon på är det nästan inga störningar nått litet ljud men nästa omärkbart.

Jag tror att det är en brändsignaljord för jag hade en underdimensionerad gjort när jag installerade dom slutstegen jag har idag, jag kan även gjort nått annat fel mendet jag läst i trådaran här på garaget får mig att tro att det är en bränd signaljord.

tack för all hjälp på förhand
mvh Krister

Sök