program för att söva ner en HDD i windows?

Mortalis VW-nörd?
12 januari 2008 · 4 332 Inlägg

...du kan inte bara dra ut en sladd ur en ide hd när datorn e igång, du kan inte stänga av hårddisken med något program (bara windows, att den går ner i varv typ, men du kan fortfarande inte dra ut disken utan att systemet kraschar), gäller även linux...du får ha ett hot swap system i så fall, och det erbjuder inte IDE eller SATA diskar direkt, får vara SCSI eller SAS diskar, fast det har med kontrollerkortet/enheten o göra mer än diskarna, men de finns mest till de sorters diskarna.
Så lägg du mååånga tusen på ett hot swap system om du vill kunna dra ut o in hårddiskar hur du vill...

billy IT-Tekniker
12 januari 2008 · 376 Inlägg

Dämpa den istället, eller köp en ny och tystare disk.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Ena Colaberoende
12 januari 2008 · 1 219 Inlägg

Jag hade nog köpt mig en box att lägga hårddisken i och sedan kört den via Usb. Lättare att koppla ut den.
Har för mig att vissa av boxarna har en avstängningsknapp.

Inte samma överföringshastighet men det sparar mycket på disken.

/Ena

Sushikocken Sleeper
12 januari 2008 · 3 084 Inlägg

Miklen skrev:
Hur sitten disken monterat ? skruvad rätt i chassi upphängningen eller ? Om den är gammal så är det ju rätt stor risk att den vibrerar lite mer.. testa att hänga upp den i dämpande gummi eller liknande.. tro mig..det dämpar rätt mycke ljud...

den sitter på gummilister så det låter ju jävligt mycket mindre... men jag vill bara kunna döda den manuellt jovisst hkunde man dra ur kabeln varje gång men ähh, jag får väl sätta mig i C++ istället då smile

Senast redigerat av Sushikocken (12 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang