4332
Sök

Plocka ur mätar pinnarna Calibra!

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
De är så att jag ska göra ett försök att byta mätar tavlor... Men jag får inte bort mätarpinnarna på mätarna.. Hur bär man sig åt?Visa säger att de bara är o dra men de verkar de inte vara... Denna fråga kanske har kommit upp tidigare men hitta inget på forumet... Vill ju helst inte bryta av någon pinne...

/// SyyHn

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
11 januari 2008
de bilar jag bytt på har det varit att bara dra dom rakt ut, se till att ha dom i botten läget bara, så du vet att dom hamnar rätt sen när du sätter tillbaka dom, felet man brukar göra är att man inte brukar våga ta i, för man är rädd att de kan gå sönder, men brukar inte vara några problem med det.

Men vet som sagt inte hur dom sitter på din calibra, men jag har bara varit med om att man drar de rakt ut.

V8 - 4 Life

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
11 januari 2008
dom kan sitta som F*N så ta det lungt med dom så dom inte går av.

Skulle byta på nån av mina förra bilar, (minns inte vilken) men fick inte lös dom så ja sågade av dom med ett bågfilsblad å limmade tbax dom igen med trögflytande superlim.

Funkade ass bra

\\Lycka till

874 Inlägg
11 januari 2008
använd dig av en gaffel, och dra försiktigt nålarna rakt upp så ska du se att det ordnar sig. Men det är känsliga saker så våld är absolut förbjudet!!

Förresten, Om det skulle skita sig har jag ett gammalt mätarhus liggande som är till salu wink

mvh

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

204 Inlägg
11 januari 2008
Det är bara att dra dom rakt upp (av axeln). Som sagt, ta det bara försiktigt. Och en anna sak....pillar inte på mätarna tex motortemp osv....då ändrar du inställning på fjädern som sitter bakom vilket resulterar i att den visar fel. Gjorde precis detta jobb på min Calibra som jag hade för 10 år sedan och jag råkade komma åt visaren....fick plocka ner allt fram och tillbaka och pilla på visaren för att den skulle visa rätt igen...

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
joacim77: Hehe okej så om de skiter sig med den mätaren så vet jag vart jag ska ta vägen:) Då kommer jag stå i vingåker med mätaren i handen och med stora hundögon 8( Hehe

brillmongo: De där med gaffel är nog en smart grej... Kommer testa den...

BBAD: Haha jaa de är ju också en variant:D Men tror jag kommer hålla mig borta från den:D

MrJockos: Mätarna kan alltså sitta i vilket läge som helst... Tack då vet jag:D

TACK ALLA FÖR ERA SVAR

/// SyyHn

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Asså shit vad dom sitter... Jag får inte ur en ända... Satt försökte med en gaffel förut men dom vill verkligen inte lossna=s Det kommer väl sluta med att dom går av iaf=s Jag tackar alla ännu en gång till alla tips ni gav mig...

/// SyyHn

Sök