3503
Sök

Kontrollera spänningen?

346 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej, jag har byggt en bildator med 12V aggregat...

nu när ja mäter strömmen på batt så ligger den allt mellan 11-14V finns det nåt sätt jag kan kontrollera strömmen så den endast levererar 12V? max(+- 0,5V)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 januari 2008
#2
Allt beror på ditt nätagg.

Läs noga i specen. De flesta vill ha 15-12 volt och då fungerar de i bil utan modifieringar. annars får man bygga en spänningsregulator. Inte omöjligt men det kräver lite elektronikkunskaper, speciellt om man skall ansluta något så känsligt som en dator.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...


Sök