5408
Sök

Hjälp med värmen!!

Thomas_945LTT
11 januari 2008
Trådstartare
Jag får inte värme i bilen förrän jag åker fortare än 100km/h sad Så fort jag saktar ner igen så blåser d bara kalluft...lite trist så här års sad Kan ngn säga vad d e för fel? Termostaten? Värmepaketet? Fläkten går ovanligt länge efter att jag stängt av motorn.

Tacksam för svar smile

Mvh Thomas

Körv
3 535 Inlägg
11 januari 2008
Kolla så att du har vatten i kylarvätskebehållaren smile

Truckdriving Man

Thomas_945LTT
11 januari 2008
Trådstartare
Jo, d har jag redan gjort....va d första jag gjorde....

Körv
3 535 Inlägg
11 januari 2008
hehe okej tongue Ja då är det nog nåt med värmepaketet.

Truckdriving Man

Thomas_945LTT
11 januari 2008
Trådstartare
Ok...räcker d om man "bara" spolar rent alla rör eller måste man byta hela paketet? E skitkass på sånt här....

586 Inlägg
11 januari 2008
Kolla vämeskillnaden före och efter elementet vid kranen. Mät med infraföd värmemätare. Det gjorde jag, och det var felet på min 740.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
11 januari 2008
Thomas_945LTT skrev:
Ok...räcker d om man "bara" spolar rent alla rör eller måste man byta hela paketet? E skitkass på sånt här....

Testa med att spola ur systemet, det skulle jag ha gjort. Hade en bil här nu i vintras där det gjorde susen. Innan du tappar ur o sköljer med sangen, häll i en sån där kylarrens. Sen e det bara att sätta vattenslangen så att det rinner igenom systemet i 10 min. Inte fel o göra även om det inte är detta som e felet. Tänk bara på att om du skall spola ur motorn oxå så får du tänka på termostaten som stänger...

Mvh RC

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 januari 2008
öppna kylpluggen på grenrörssidan när du spolar ur den brucker sitta mycket skit där smileå sätt på full värme i bilen åsså så vakumspjället är öppet

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 059 Inlägg
11 januari 2008
Vattenpumpen?

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
11 januari 2008
Smajly skrev:
Vattenpumpen?

vad e det med den?
Senast redigerat av v8rickard (11 januari 2008)

Thomas_945LTT
12 januari 2008
Trådstartare
Tack så mycket för all hjälp big_smile Ska pröva mig fram hmm

7 100 Inlägg
12 januari 2008
har samma problem fast för mej kommer det inge alls :S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
14 januari 2008
bmx skrev:
har samma problem fast för mej kommer det inge alls :S

i forden? Var nämligen bla. en en scorpio som värmen var kass i. Har en kännsla av att det är vanligt i dessa fordar... Skölj ur systemet! Annars kolla så att värmespjället fungerar så att vattnet verkligen cirkulerar runt i värmeelementet.

Sök