"bil tåget" som går från england till frankrike eller om det är holland!!

MKarlsson Tunnelmaster
14 januari 2008 · 348 Inlägg

Miklen skrev:
..vem f*n är Paul big_smile

Han som driver Whifbitz, dit han ska och hämta sin bil...

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
loffe007
14 januari 2008 · 905 Inlägg

Ett tips kan väl vara att du inte skriver när du far och resväg dit här eftersom du redan berättat att du ska ha kontantern. Onödig om nått pucko får för sig att han behöver dom bättre.

zander
14 januari 2008 · 371 Inlägg

Tack smile det är en 94 års modell gått 7400mil, typ orginal skick.
Polaren kommer hämta av den där paul, då där fanns ett jobbigt fel på den ja skulle ha  "blå rök" så åker 2 timmar till i england och hämtar en troligtvis finare smile..
Flygbiljetterna är bokade.. ska te forex o beställa mojetas nu smile

Life is a bitch, then u die
Kristian_L
14 januari 2008 · 1 893 Inlägg

Går en fäjra direkt till Scandiahamnen i Gbg från Themsens mynning, (En bit utanför London.) Blir ju lite att köra åt fel håll sedan för att komma till Hbg, men kan ju vara skönt att ha bilen på svensk mark med så lite mil som det bara går.
Rent spontant brukar det kännas bätre att ta eventuella problem när bilen är innanför gränsen.
(Gamla "Tor Line" vet inte vad de heter idag. går tre ggr i veckan.)
Man kan ta kontakt med svenska tullen och köpa svenska interrim skyltar, då är bilen traffikförsäkrad när du kör hem den. (Med svenska skyltar.) Har man chassie nummer på bilen innan man far, kan man teckna försäkring på bilen redan innan man åker.

Skall du köra bil i London, rekomenderar jag att du tar med en GPS med London omr inlagd. Inte jätte svår trafik där, men lägg till att du kör på fel sida, så kan det vara skönt med ett moment mindre att tänka på.

Lycka till! big_smile

EDIT:
Tåget går från söder om London till ganska långt söder i Frankrike. Dover - Calais

Senast redigerat av Kristian_V (14 januari 2008)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
zander
14 januari 2008 · 371 Inlägg

Okej,. tack!!
Ja jag ska försöka få tag i en GPS smile

Jag har fått tag i 2 alternativ med båt.. en kanal vid dover till france och en från harwich till holland direkt.. Om det blir båt dirket till sverige vet jag inte ännu,. hade ju varit skönt,. men tror vi ska besöka amsterdam!!

Life is a bitch, then u die
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang